12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    palermo

powermac ziet geen firewire meer

Mijn Powermac G5 ziet mijn apparaten niet meer die ik met een firewire 400 en 800 kabel aansluit.
    Waar zou dat aan liggen?

Thx Adriaan.

Bijdrager
    Lesliedec

waarschijnlijk is ofwel de software ergens in de war, en zou rebooten of in het ergste geval opnieuw installeren dit moeten verhelpen, ofwel is de hardware, de firewire poort, overleden…en daar is vrees ik niet snel iets aan te doen buiten vervangen

Bijdrager
    palermo

die kan toch niet zomaar overleden zijn….
    Ik zal m s helemaal opnieuw installeren.

(en een begrafenis regelen).

Bijdrager
    Lesliedec

alvast mijn innige deelneming;-)

nu moest het zo zijn dat je onboard firewire ten hemele is gegaan, dan kan je nog altijd een PCI kaartje kopen met firewire aansluitingen voor een 30 euro en hoef je zo niet direct een nieuwe Mac te kopen…

Bijdrager
    Rolf

bekend euvel van de powermac (G5 neem ik aan ?)

remedie is (althans, voor een tijdje) om alles los te koppelen, machine uit, en dan ook de stroomkabel er minimaal 30 minuten uit de machine te halen. Dan ‘reset’ je eea. Het helpt, maar zoals gezegd, veel G5 modellen staan erom bekend, dus je moet het af en toe even doen als FW het weer eens op zijn heupen krijgt.

Bijdrager
    palermo

Ik heb de computer opnieuw geformateerd en Ik heb OSX tiger opnieuw geĂ¯nstalleerd.
    Firewire doet het nog niet.
    Betekent dit dat ik een nieuwe PCI kaart erin moet stoppen?

Bijdrager
    –help

uit zetten en stroom eruit. Hierna aanzetten (alle stroom gaat eruit) en stroom er weer in, en opstarten.

[size=9:dd0492856c]@ Lesliedec: wat een komma’s zeg:| ?[/size:dd0492856c]

Bijdrager
    palermo

Bijna….. althans hij deed het even weer voor 10 seconden, nu doet ie het niet meer.
    Is de batterij er even uithalen nog een oplossing?

Bijdrager
    palermo

Ik heb net een nieuwe firewire kaart in de G5 gestopt. Hij deed het totdat ik m opnieuw opstartte. Nu doet ie t niet meer.
    Bij stysteem profiel staat de pci kaart wel vermeld.

Wat kan ik nog doen?
    Soms haat ik een mac.

Bijdrager
    –help

Lijkt erop dat je je systeem zelf een beetje hebt vern**kt. Zou een “archiveer en installeer” aanraden, dan werkt ie vast weer. Indien dit werkt ligt het trouwens niet aan de Apple machine, maar aan jezelf [size=9:58cf279f54](en hoef je hiervoor dus niet je Apple machine te “haten” ;))[/size:58cf279f54]

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

zap eens de pram
    klaver + alt + p + r ingedrukt houden bij opstarten tot hij herstart.

Bijdrager
    palermo

de vaste firewire aansluiting via het moederbord doet het zoiezo niet meer.
    De firewire aansluiting via PCI kaart doet het alleen wanneer ik mijn camera aansluit om foto’s op te laden. Wanneer ik mijn externe hardeschijf aansluit doet ie t niet.

gek toch?
    klaver + alt + p + r werkt niet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.