7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

PowerMac vs. iMac

Hoi,

Zoals een paar van jullie al weten zit ik met een kappotte 24″ iMac die al lang in reparatie is. Hierdoor ben ik eens gaan kijken voor een alternatief om de iMac te vervangen. Nu weet ik eigenlijk niet wat beter/sneller is, de iMac of de PowerMac. De PowerMac is wel goedkoper.

PowerMac:
    2x Dual Core G5 van 2,5Ghz (in totaal dus 4 cores)
    4 GB RAM
    1x 500GB HD van 7.200 RPM
    1x 150GB HD van 10.000 RPM
    Nvidea 7800 GT

iMac 24″ (oude witte intel)
    1x Core 2 Duo 2,16Ghz
    2 GB RAM
    1x 250GB van 7.200 RPM
    Nvidea 7300 GT 128 MB

Nu lijkt het of de PowerMac er met kop en schouders erboven uitsteekt. Maar is dit ook zo omdat de machine al een paar jaar oud is? Zit er stiekem geen verborgen technologie in de Intel zodat die sneller is dan die G5’s?

Bijdrager
    macker

De Intelprocessor is nieuwer.
    De powerPC processor uit de Powermac zal steeds achterhaalderz ijn ook al is hij mischien sneller.

Inactief
    Anoniem
    ”macker”

De powerPC processor uit de Powermac zal steeds achterhaalderzijn ook al is hij mischien sneller.

Sorry maar ik begrijp je niet helemaal. Wat bedoel je met achterhaalder?

Bijdrager
    mvdenberg

@ MacApp: ik wil geen spelbreker zijn, maar alles wat je wil weten staat toch in je eigen draadje?
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=108760&highlight=

Inactief
    Anoniem
    ”mvdenberg”

@ MacApp: ik wil geen spelbreker zijn, maar alles wat je wil weten staat toch in je eigen draadje?
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=108760&highlight=

Oeps, :innocent: SLOTJE!!!!

Bijdrager
    macker
    ”MacApp”
    ”macker”

De powerPC processor uit de Powermac zal steeds achterhaalderzijn ook al is hij mischien sneller.

Sorry maar ik begrijp je niet helemaal. Wat bedoel je met achterhaalder?

De G5 is een oudere processor die op een andere manier werkt dan de Intel processor. Software moet voor bijde speciaal geschreven worden en de G5 zal steeds on-aantrekkelijker zijn om voor te programmeren. (emulatie even buiten beschouwing gelaten)

Bijdrager
    Turbanus

:? Ik vond het juist een hele goeie vraag!:wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.