3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    spw70

Powermac op display iMac?

Ik heb thuis al enige tijd een intel iMac en gebruik “log me in” om van thuis uit wat te werken op de zaak. Nu er een powermac met alle nodige software op overschot is gekomen op de zaak kan ik deze mee naar huis nemen om thuis te gebruiken via VPN. Ik zie er alleen tegen op om thuis op mijn bureau nog extra scherm, toetsenbord en muis te gaan plaatsen en vroeg mij dan ook af of het volgende mogelijk was?

Is er een manier om de Powermac te verbinden met de iMac zodat ik het beeldscherm, muis en toestenbord van de imac kan gebruiken om op de powermac te werken? Ik dacht zelf al aan schermdelen aan te zetten op de powermac en zo de boel over te nemen maar ik ga zo al wel heel wat capaciteit van mijn thuis netwerkje innemen waardoor de VPN verbinding naar de zaak weer een stuk tragen zal worden, of niet? Hoopte op een hardwarematige oplossing te kunnen vinden maar tot op heden is mijn zoektocht nog geen succes geweest. Hopelijk heeft iemand een paar goeie idee├źn?

Bijdrager
    Pieterr

Ik snap die VPN nog niet.

Wil je nou thuis werken op zowel de iMac als die PowerMac, of wil je vanaf de zaak op je beide Macs thuis werken?

Hoe dan ook, zit je iMac al zo vol dat je werk moet offloaden naar de PowerMac?
    Voor gebruik thuis kun je inderdaad via Screen Sharing werken op de PowerMac vanaf de iMac.

Geblokkeerd
    Anoniem

Is er een manier om de Powermac te verbinden met de iMac zodat ik het beeldscherm, muis en toestenbord van de imac kan gebruiken om op de powermac te werken?

Als je de nieuwste 27″ iMac hebt kan je die als beeldscherm gebruiken voor de Powermac via de DisplayPort.

Heb je dat niet, dan kan je met Screen Sharing aan de slag om de Powermac over te nemen. Eigenlijk net als LogMeIn:)

En anders was d’r geloof ik nog iets als Teleport ofzo, wat ook erg mooi schijnt te werken.

@ Pieterr:
    Het verschil tussen LogMeIn en een echte VPN verbinding is dat de Powermac zich zal gedragen alsof ie echt in het netwerk van de baas zit. Dit in tegenstelling tot LMI, waarbij je remote een computer bestuurt die op locatie echt in het netwerk zit. Aan de ene kant dus beter want je kan bij het hele netwerk, en aan de andere kant wat veiliger omdat er niet ergens in het netwerk een (rogue?) LMI server staat te draaien op een desktop.

Nu gebruikt de TS een prive computer met LMI om te werken, in de nieuwe situatie zou het een computer van de baas zijn die via een veilige VPN verbinding contact maakt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.