21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    freakydionsoir

Powermac met intel cpu

Ik wil nieuw systeem aankopen voor video bewerking, waneer komt de powermac met intel cpu
    uit ?

alvast dank

FDS

Bijdrager
    midas

mijn glaze bol denkt morgen……. :sealed:

Bijdrager
    freakydionsoir

Dat soort antwoorden kan ik missen.

Bijdrager
    macmickey2

Ik zou zeggen…bel Apple…die zeiden tegen mij dat het dit jaar nog moest gaan gebeuren…:?

Vraag het ons dan niet!!! Wij weten net zoveel als jij wat dat betreft….

Bijdrager
    MacBeer

Jongens…. doe even normaal.

Wanneer die machine komt weten we gewoon niet. Wel dit kalenderjaar maar dat is meteen alle info waar we zekerheid over kunnen geven.
    Alleen Apple weet wanneer ze die machines presenteren. Even wachten, flink doorsparen en op moment van verschijnen een mooie setup bij elkaar sprokkelen is wat je nu het beste kan doen.

Bijdrager
    Deskman

En dan eens kijken of de software klaar is om op deze beul zijn werk op zijn allersnelst te doen. En of deze systemen al gelijk betrouwbaar genoeg zijn om zulk werk op te gaan doen.

Kortom, een hele berg onzekerheden. Daar kunnen wij je niet vanaf helpen…

Bijdrager
    Canaria

De processoren die er waarschijnlijk in worden gebruikt (Intel Conroe) zijn gepland voor het derde kwartaal van 2006. Tegen die tijd verwacht ik ook de opvolger van de Power Mac.
    Apple had ook met de Core Duo de primeur, dus hopelijk gaat dat met de desktopvariant net zo:)

Bijdrager
    a la Mac

Ik voorspel: aan de Apple Worldwide Developers Conference 2006 in augustus, want anders zou die toch gewoon in juni gehouden worden. En daarbij, dat is ineens goed nieuws voor de software ontwikkelaars, kunnen ze gewoon nieuwe Power Macs kopen i.p.v. over te schakelen naar een andere productlijn (namelijk de consumentenlijn).

De batterijen van mijn glazen bol zijn helaas weg, ze gebruiken een speciale soort…

Bijdrager
    Nietzman
    ”freakydionsoir”

Stel dat soort vragen dan niet.

Bijdrager
    Ddg
    ”Nietzman”
    ”freakydionsoir”

Stel dat soort vragen dan niet.

Inderdaad!!!

Bijdrager
    midas

zie hier mijn glaze bol. 17 dagen dus nog!!:?

Bijdrager
    Slecht

Zou wel stom zijn als ze wachten op die snellere processor terwijl ze het nu ook kunnen met een iets minder snelle.

Ik bedoel ze stoppen er ook nooit de snelste videokaart in die mogelijk is of de snelste harde schijf of de snelste whatever.

Bijdrager
    KR1275
    ”Slecht”

Zou wel stom zijn als ze wachten op die snellere processor terwijl ze het nu ook kunnen met een iets minder snelle.

Ik bedoel ze stoppen er ook nooit de snelste videokaart in die mogelijk is of de snelste harde schijf of de snelste whatever.

Tsja, ik hoop dat door de Intel processor de constructie van de hele kast een stuk goedkoper kan en daardoor de mac ook een stuk goedkoper wordt. De Dual G5’s zijn vreselijk grote bakken van duur materiaal (wel mooi, maar duur…) om de processoren optimaal te koelen. Dus een mooie mac voor onder de 1500 euro… moet mogelijk zijn toch? De productie van de Intel processor lijkt me ook goedkoper dan die van de G5, omdat ik die ook al in windows pc’s heb gezien (al is de iMac er niet goedkoper op geworden, wellicht nu meer marge voor de winkeliers?). Bij een zeer korte test afgelopen zaterdag viel me op dat een mac mini van 699 euro (ik weet niet welke dat is) veel sneller de applicaties opstart dan mijn PowerPC. Dus ik verwacht veel van de nieuwe PowerMacs (die dan wel anders zullen gaan heten??).

Moderator
    unSOUND

De Intels die Apple gebruikt zijn even duur en duurder dan de G4’s en G5’s die ze nu gebruiken. Waarom men nog altijd “intel” en “goedkoop” in 1 zin zet is mij dan ook een raadsel.

Bijdrager
    Slecht
    ”Richard

Bij een zeer korte test afgelopen zaterdag viel me op dat een mac mini van 699 euro (ik weet niet welke dat is) veel sneller de applicaties opstart dan mijn PowerPC. Dus ik verwacht veel van de nieuwe PowerMacs (die dan wel anders zullen gaan heten??).

Eigenlijk wel raar dat het opstarten van programma’s sneller gaat want in de mini zit een langzame(laptop) harde schijf.

En ja ze kunnen best wel wat goedkoper in principe.
    Voordeel is wel weer dat je nog altijd goed geld voor je oude mac kan krijgen vergeleken met pc’s.

Moderator
    unSOUND

Dat is mede door de cache die de schijf heeft… het lagere aantal toeren merk je meestal pas als je bestanden van meer dan 200 mb gaat openen.

Over de prijzen van losse Intel CPU’s:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=974917#974917

Bijdrager
    Buzz
    ”unSOUND”

De Intels die Apple gebruikt zijn even duur en duurder dan de G4’s en G5’s die ze nu gebruiken. Waarom men nog altijd “intel” en “goedkoop” in 1 zin zet is mij dan ook een raadsel.

Dat kan je natuurlijk nooit helemaal zo vergelijken. Zeker is dat de splinternieuwe Intel Core Duo chips die ze nu gebruiken een stuk goedkoper zijn dan de G4, de G5 en de G5 dual core toen die splinternieuw waren. En dat als je de prijs per performance gaat vergelijken zeer waarschijnlijk de Intel Core Duo een heel stuk goedkoper is dan de G4 (maar op die manier vergelijken is ook een hachelijke zaak, want er zijn oneinding veel manieren om die performance te meten).
    Oeps, nu heb ik zelfs twee keer “intel” en “goedkoop” in 1 zin gezet!

”Richard

Dus een mooie mac voor onder de 1500 euro… moet mogelijk zijn toch?

Ja, als ze de componenten van de nieuwe iMac zonder scherm/iSight in een mooi doosje stoppen (dat dan iets groter dan de mini zal zijn), dan heb je een keurige machine voor zo’n beetje alle toepassingen, en waarschijnlijk voor ver onder die prijs. Ik zou dan ook meteen toeslaan en mijn iMac G5 de deur uit doen.

Bijdrager
    a la Mac

Ten eerste zijn die hoge prijzen van degene die in de winkel liggen, ze zijn eigenlijk een stuk goedkoper en dan nog te rekenen dat Apple een fikse korting krijgt… Terwijl dat ze toh véél sneller zijn dan de G5. Het probleem is dat Apple nu geen Intel in de Power Mac kán steken omdat het geheugen dan moet worden beperkt tot 4 GB (de Intel is voorlopig 32-bits).

Bijdrager
    Buzz

De Intel Xeon en Itanium chips zijn wel 64-bits. En volgens mij kunnen ook sommige Pentium 4 en Pentium D versies wel met meer dan 4 GB geheugen overweg. De vraag is alleen of Apple deze chips wil gebruiken of dat ze wachten op hun opvolgers, en of ze al support hiervoor in de Intel versie van OS X hebben geïmplementeerd.

Het lijkt mij overigens ook geen probleem als ze een low-end Intel PowerMac introduceren waar “maar” maximaal 4 GB in kan. Dat is voor verreweg de meeste PowerMac gebruikers gewoon genoeg. Meer dan 4 GB is eigenlijk alleen nodig voor de allerzwaarste gebruikers van dit soort machines.

Kortom, gewoon afwachten maar…

Bijdrager
    macmickey2
    ”Someone”

Dus ik verwacht veel van de nieuwe PowerMacs (die dan wel anders zullen gaan heten??).

Waarom? De naam Mac zit erin, dat was de reden waarom Powerbook Mac Book Pro is gaan heten. de rest heeft allemaal de naam Mac erin zitten. Mac Mini, iMac, Mac Book Pro, PowerMac. Alleen de iBook moet dus nog een nieuw naampje maar gewoon Mac Book kan natuurlijk ook.

Bijdrager
    Buzz
    ”macmickey2″

De naam Mac zit erin, dat was de reden waarom Powerbook Mac Book Pro is gaan heten. de rest heeft allemaal de naam Mac erin zitten. Mac Mini, iMac, Mac Book Pro, PowerMac. Alleen de iBook moet dus nog een nieuw naampje maar gewoon Mac Book kan natuurlijk ook.

Pfft. Deze discussie komt ook in elk draadje over de Intel Macs weer terug, en dat terwijl het toch heel eenvoudig is om nog eens goed naar die Steve Jobs MacWorld ’06 Keynote te luisteren (zo rond 01:23):

Today we are introducing a new notebook computer that we are calling the MacBook Pro. It’s a new name, because we’re kind of done with “Power” and because we want “Mac” in the name of our products, so MacBook Pro.

Twee redenen dus.

Nogmaals gewoon nog wat maanden afwachten wat ze met de naam en specs van de PowerMac gaan doen. En als je per se nu een nieuw systeem voor videobewerking wil kopen dan ga je voor de iMac Core Duo, MacBook Pro of een PowerMac G5. Afhankelijk van budget en benodigdheden.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.