22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

PowerMac helemaal uit, bestanden helemaal weg.

Hallo,
    Ik heb hier al een hele lange tijd last van.
    Als ik bijvoorbeeld mijn PowerMac (MDD) Helemaal uit zet (dus alle kabels eruit(bijvoorbeeld om hem schoon -te-maken)) En als ik hem dan weer aansluit en opstart, dan zijn ALLE documenten weg. Dus ook al mijn muziek.
    Hoe kan dit?
    Want alle programma’s staan er dan nog wel op.

Weet iemand wat het probleem hiervan is?

Alvast bedankt!
    Applezone

Bijdrager
    Dr. Maddox

Log je wel in onder de juiste gebruiker?! Kijk eens of je kan uitloggen en een andere keuze krijgt..?

Geblokkeerd
    Anoniem

Zo, daar heb ik echt nog nooit van gehoord… wel dat er tijdens het schoonmaken
    (dus uitzetten, ontkoppelen e.d.) de HD kapot is gemaakt (stuiteren is niet goed!)
    waardoor vanzelfsprekend ├ęcht alles weg was. Maar nog nooit dat er selectief bestanden
    zijn verdwenen terwijl de programma’s e.d. er nog wel gewoon op staan.

Ben benieuwd naar de uitkomst ervan!:)

Inactief
    Anoniem

Ja, er is maar 1 account op die Mac. Maar het zou toch erg vreemd zijn dat die dan inlogd als Root of Admin of iets dergelijks?

Bijdrager
    SPQR

Hoe het kan weet ik niet, maar het klinkt precies als een gastaccount: die ruimt alles op na gebruik (= na het uitzetten).

Inactief
    Anoniem

@Joram. Nee ik heb er niet aan gesleuteld, maar mijn oom wou hem van binnen zien (moet als het goed is gewoon kunnen hoor) en toen ik hem opnieuwe opostarte was alles weg. Alles ook naar Fabrieksinstellingen.
    Maar een maand later had ik weer gekeken of het nog steeds zo was (vandaag dus). En het blijkt nog steeds zo te zijn.

Bijdrager
    stel maar

maar als je het uitzet en je laat de stekker er inzitten blijven de bestanden wel staan?

Inactief
    Anoniem

Ja, dan wel

Geblokkeerd
    Anoniem

’t klinkt bijna alsof je ‘m door een toetsencombinatie (of resetknop IN de mac?)
    een herstel hebt gedaan naar de tijd van installatie. Een soort Microsoft Windows
    “FAIL, get back to start without your belongings”:)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ga eens op je HD op zoek naar een map “Previous Systems” of iets dat lijkt op een backup van je account..? Mocht je zoiets vinden, dan is het de moeite om te checken of daar je data staat..

Bijdrager
    1984

Belangrijk: als de instellingen van het parameter RAM (PRAM) niet worden bewaard wanneer de computer wordt uitgeschakeld, betekent dit meestal dat de batterij moet worden opgeladen. Raadpleeg dit eens.

Inactief
    Anoniem

Ik ben eindelijk achet gekomen. Elke keer als ik hem helemaal van stroom haal. Zet die alle bestanden op een of andere manier in een diepe grot in de Systeemmap. En daar staan dan alle bestanden.
    Maar ik snap nog steeds niet waarom alle bestanden in een andere map zet.

Bijdrager
    roy

Heb je je vader of moeder er al eens naar laten kijken?

Bijdrager
    Oppie

‘Previous System’ is toch wat anders.
    Maar dit artikel zou je op weg moeten helpen: http://support.apple.com/kb/TS1876?viewlocale=en_US

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”applezone”

Ik ben eindelijk achet gekomen. … Zet die alle bestanden op een of andere manier in een diepe grot in de Systeemmap.

Waar dan precies? Misschien wel leerzaam voor mensen die dit draadje opzoeken om hetzelfde probleem op te lossen..

Inactief
    Anoniem

@roy Nee mijn moeder weet niet echt veel van computers :P

Bijdrager
    Zeekomkommer

Waar zet jij normaalgesproken je muziek en bestanden neer op je harde schijf? In welke map/directory?

Inactief
    Anoniem

Vaak stop ik gewoon een CD in de Mac (of een ander medium) en sleep ik alle bestanden naar iTunes.

Bijdrager
    Oppie
    ”Dr.
    ”applezone”

Ik ben eindelijk achet gekomen. … Zet die alle bestanden op een of andere manier in een diepe grot in de Systeemmap.

Waar dan precies?

En het antwoord is…?

Bijdrager
    MouseMighty

/User/Library/System/Deep_Cave_Of_Wonders/

Te openen via Terminal met /sudo/sesameopen!

Bijdrager
    sanius

Zouden er dan toch kabouters bestaan die alles netjes opruimen…

Bijdrager
    Dr. Maddox

@ Applezone..

Laat even weten waar je ze vond anders is het echt een waardeloze draad voor mensen die zoeken op jouw onderwerp. Kleine moeite lijkt me.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.