10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Rene Timmer

powermac geeft het op [opgelost]

Hallo allemaal.
    4 weken geleden was ik nog aan het werk met een eMac die begon steeds meer vast te lopen, ik had nog een power mac 700 mhz ztaan maar daar stond niet de juiste osx software op om rapidweaver, te laten werken. Toch maar even de juiste software geregeld daarvoor, toen kon ik wel met rapidweaver werken (geweldig programma). Helaas het was maar voor korte duur 2 weken later gaf de powermac de pijp aan ….. Ik woon in roemenie en heb er een accu tussen staan die aan gaat bij 185 volt op een gegeven moment was de stroom te laag ik hoorde de accu elke keer aangaan en weer uit, op een gevenmoment ging de pc en de powermac uit, er was te weinig stroom in de accu, de power mac ging daarna nooit meer aan als ik op het knopje druk zie ik dat het lampje gaat branden maar zo gauw ik het knopje loslaat gaat het lampje uit en verder gebeurd er niets.
    Helaas in roemenie kan je geen apple computers GEBRUIKEN.

[size=9:717761976b]<titel aangepast door moderator>[/size:717761976b]

Bijdrager
    R-Flow

Lijkt mij (zoals je zelf al zegt) een probleem met je accu, iets dat negatieve gevolgen kan hebben voor je hardware. Zou ’t voor de rest ook niet weten. Gezien jouw situatie is het misschien verstandiger om een tweedehands iBook of MacBook te kopen.

Misschien kan je in de toekomst wat meer letten op je interpunctie. Zinnen van vijf regels lezen doorgaans niet echt lekker.:wink:

Bijdrager
    Rene Timmer
    ”.RR”

Lijkt mij (zoals je zelf al zegt) een probleem met je accu, iets dat negatieve gevolgen kan hebben voor je hardware. Zou ’t voor de rest ook niet weten. Gezien jouw situatie is het misschien verstandiger om een tweedehands iBook of MacBook te kopen.
    :wink:

Ik heb eigenlijk geen zin om in 9 maanden aan mijn3e mac te beginnen, ook wil ik gewoon een desktop hebben want ik gebruik de Mac hoofdzakelijk om de website bij te houden.

Bijdrager
    R-Flow

Dan zul je waarschijnlijk een betere energietoevoer moeten regelen die een constante stroom levert en niet zomaar wegvalt.

Wat is het precies dat je wilt bereiken met deze thread?

Bijdrager
    Ludo

In dit geval zou je toch even het grijze reset knopje op het moederbord moeten indrukken, vaak doet ie het dan weer.
    Je hebt in landen zoals roemeniƫ wel een 220v spannings-stabilisator nodig denk ik. Dat zijn losse kastjes die je tussen je computer en het lichtnet zet, zodat spanningsverschillen opgeheven worden.

Bijdrager
    Pieter Neerincx

Weet je wel zeker dat je PowerMac overleden is?

Bij een te hoge (piekspanning) kan ik me daar iets bij voorstellen, maar bij een dip is die kans niet erg groot.

Bij problemen met de stroomtoevoer wil de “power managament unit” (PMU) nog wel eens van streek raken. Dat lijkt me waarschijnlijker dan dat de machine echt overleden is. Afhankelijk van je model heb je daarvoor een PMU of Cuda reset button. Zie http://support.apple.com/kb/HT1939
    Daarnaast kun je ook nog proberen het PRAM te zappen door op te starten met de [command]+[option]+P+R toetsen ingedrukt.

Helpt dat?

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Rene Timmer
    ”Pieter

Weet je wel zeker dat je PowerMac overleden is?

Bij een te hoge (piekspanning) kan ik me daar iets bij voorstellen, maar bij een dip is die kans niet erg groot.

Bij problemen met de stroomtoevoer wil de “power managament unit” (PMU) nog wel eens van streek raken. Dat lijkt me waarschijnlijker dan dat de machine echt overleden is. Afhankelijk van je model heb je daarvoor een PMU of Cuda reset button. Zie http://support.apple.com/kb/HT1939
    Daarnaast kun je ook nog proberen het PRAM te zappen door op te starten met de [command]+[option]+P+R toetsen ingedrukt.

Helpt dat?

Inderdaad

Ik heb hem opengemaakt op het knopje gedrukt en HIJ doet het weer gelukkig.

Hartelijk bedank

Bijdrager
    Rene Timmer
    ”Ludo”

In dit geval zou je toch even het grijze reset knopje op het moederbord moeten indrukken, vaak doet ie het dan weer.
    Je hebt in landen zoals roemeniƫ wel een 220v spannings-stabilisator nodig denk ik. Dat zijn losse kastjes die je tussen je computer en het lichtnet zet, zodat spanningsverschillen opgeheven worden.

Ik denk dat ik die maar ga kopen de pc kan er wel tegen maar de powermac niet.
    Ook heb ik met de modem een probleem dat is dan ook opgelost, die schakelt namelijk uit onder de 210 volt, dan heb ik daar ook geen last meer van.

Bedankt.

Grtz Rene

Bijdrager
    1984

Indien je vraag is beantwoord , plaats dan via je eerste bericht bij de titel ”opgelost”
    kleine moeite en het forum word overzichtelijker :wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.