14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    JLD

Powermac-gebruikers vraag

Is het beter een Mac Pro aan te kopen dan een iMac?
    Als ik een iMac configureer dan kom ik aan een iMac van 2000€, en dan vraag ik mij af alsk ik ongeveer 300 bijleg zitk met een Mac Pro.

Bijdrager
    MACniffecent

MAC pro!!!
    meer uitbreidings mogelijkheden!! heb je die specificaties gelezen?
    Veel sneller….
    Alleen je moet er een scherm bijkopen…
    ik persoonlijk zou nooit een Imac kopen:mrgreen:

Bijdrager
    Marius1976

Ik denk dat het ook sterk afhangt wat je er mee wilt doen.

Een enorm voordeel van de Mac Pro vind ik zelf -naast de heerlijke specificaties- dat je in zo’n kast veel gemakkelijker zelf ergens bij kan. De iMac is wat dat betreft haast een soort ‘laptop’ voor een vaste plaats.

Vorige poster meldde het reeds: hou wel rekening met het bijkopen van een scherm. En om echt leuk plezier van zo’n schitterende Mac Pro te hebben, heb je natuurlijk weel een lekker scherm nodig. Ook afhankelijk van wat je er mee gaat doen natuurlijk.

Als je de Mac Pro gaat kopen… laat ons wel je ervaringen weten he. Ik ben iig reuze benieuwd.

Marius

Bijdrager
    mac lover

ik zou zeker gaan voor de mac pro. je hebt er gewoon veel meer aan alleen het scherm is niet geweldig groot. ik zou er zeker nog even 300 bij leggen

Bijdrager
    FullMonty

Het zijn twee verschillende machines voor verschillende doeleinden. Het woordje ‘pro’ zegt het al. Een iMac is gemaakt voor huis-tuin-en-keukenwerk of wat bureautoepassingen of simpele multimediadingetjes. De Mac Pro is een werkpaard voor professionals die veel power nodig hebben zonder compromissen te sluiten. Als je alleen maar wat simpele foto’s bewerkt of wat surft en office toepassingen gebruikt heb je niets aan een Mac Pro imho. Als je voelt dat elke computer die je maar probeert niet naar wens presteert, dan is het wel de tijd om zo’n bakbeest in huis te halen.

Moderator
    unSOUND

Hoe kom jij aan “300 bijleggen” ? De Mac Pro kost nog altijd 2500, dus 500 meer. Afgezien daarvan komt er nog een scherm bij… zeg 300 euro. Dan is het verschil al 800 euro. En je hebt de iMac uitgebreid qua opties, maar de Mac Pro nog niet, dus wat extra Ram komt er dan ook nog bij…. en ineens is de Mac Pro geen 300, maar 900 euro duurder.

Bijdrager
    JLD

Kga toch voor de iMac kiezen, alleen wacht ik beter op die nieuwe Core2Duo. Hopelijk in september :)

Een Mac Pro met scherm komt te duur uit vindk.

Bijdrager
    MACniffecent

FF doorsparuh zouk zeggguh….niet?

Moderator
    unSOUND

Maar wat nu als je die extra power nooit gaat gebruiken ? Dan heb je 900 euro uitgegeven voor Jan Lul… of de Mac Pro het geld waard is is dan een totaal andere vraag, de vraag is of de topicstarter perse een Mac Pro nodig heeft…

Bijdrager
    MACniffecent

Zit wat in

Bijdrager
    Buzz

Je hebt helemaal gelijk, UnSound.

Een iMac 2.0 GHz Core Duo met 250 GB hard disk, 1 GB RAM en 256 MB videogeheugen kost 1879 Euro.

Een quad-2.0 GHz Mac Pro met 250 GB hard disk, 1 GB RAM en 256 MB videogeheugen kost 2199 Euro. Met de 20″ Cinema Display erbij kom je op 2999 Euro. En dan heb ik de Airport en BlueTooth die je standaard bij je iMac krijgt nog achterwege gelaten bij de Mac Pro.

Je krijgt met de MacPro wel heel wat extra snelheid en uitbreidingsmogelijkheden, maar er zit een bijbehorend prijskaartje aan vast.

Bijdrager
    JLD

Ja ik ben nieuw bij mac en daarmee vraag ik jullie hulp bij mijn aankoop. De iMac zou ik nemen met 256MB videokaart en 2 giga ram.

De Mac pro kan je krijgen met 2Ghz dan zakt de prijs é, vandaar kom ik aan die ongeveer 300 verschil.

Bijdrager
    Buzz

Maar dat verschil is veel groter als je bij de Mac Pro ook 2 GB RAM neemt en de prijs van het scherm meerekent. Ik heb hierboven twee wat betreft RAM en HD vergelijkbaar geconfigureerde machines neergezet en het verschil is zo’n 320 Euro zonder scherm en 1120 met 20″ Cinema Display! En eigenlijk moet je bij zo’n Mac Pro ook voor een 23″ of groter scherm gaan, vind ik.

Bovendien moet je die eventuele upgrade naar 2 GB RAM voor de iMac niet bij Apple zelf bestellen. Bij Apple Centres, mail-a-mac.nl of andere adresjes is dat extra geheugen stukken goedkoper.

Bij de Mac Pro moet het geheugen Fully-Buffered zijn, en voorzien van een heat sink, dus dat maakt geheugenuitbreiding bij de Mac Pro weer wat duurder dan bij de iMac.

Bijdrager
    MACniffecent

In ieder geval succes bij je aankoop…:lol:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.