7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

powermac G5 upgrade

Dag OMT-ers,

ik kan heel goedkoop aan een PowerMac G5 komen maar dan wel met 80GB harde schijf, niet zo snelle processor, nog niet zo veel geheugen enzovoort. maar nu had ik dus een vraagje, kan ik die helemaal upgrade? dus betere processor erin, grotere harde schijf, goede video-kaart, meer geheugen enzovoort.

alvast bedankt.

Bijdrager
    netline

nee sorry je kan alleen meer ram in doen en beter video kaart maar geen snel cpu sorry dat gaat niet

Bijdrager
    stijn23

Ik werk zelf met een powermac G5 1,6Ghz. Bij aankoop zat er ook slechts 80GB schijfruimte en 512mb geheugen in. Intussen is dat geupgrade naar 1120GB (twee schijven mogelijk) en 2GB geheugen (maximum is 4GB voor mijn model, andere modellen gaan tot 8GB).
    De processor is niet up te graden vrees ik. De videokaart wel, maar dat kan een kostelijke grap worden denk ik. Geheugen en harde schijf zijn vrij goedkoop aangezien dat gewone pc-onderdelen zijn.
    Echt nood aan een snellere processor en videokaart heb ik eigenlijk niet. De videokaart voldoet met de 64mb aan mijn behoeften. Hij ondersteunt ook core image en dergelijke.
    Ik draai op mijn computer zeer vlot leopard, office, iwork, adobe CS3 tot zelfs final cut pro. Uiteraard kan je van final cut pro niet verwachten dat het draait zoals op een mac pro, maar overigens ben ik zeer tevreden van mijn G5. Als je zeer goedkoop aan een G5 kan geraken zou ik het persoonlijk zeker doen. Voor pakweg 150 euro kan je een schijf van 1TB en 2GB geheugen kopen.
    Voor meer info over de technische specificaties kan je even googlen of mactracker downloaden. Als je dan nog vragen hebt stel je ze hier maar. Nog even ter info: Sata II is downwards compatibel met Sata I, en PC3200 DDR-geheugen is downwards compatibel met PC2700. Geheugenmodules moet je altijd in gelijke paren installeren in de G5.

Het enige nadeel van de G5’s is dat ze waarschijnlijk niet meer ondersteund worden door het komende systeem dat waarschijnlijk in juni uitkomt (Snow Leopard).

Bijdrager
    Ezri Dax

SATA II is altijd downwards compatible met SATA 1. SATA II is namelijk de naam van de SATA werkgroep en heeft niks te maken met de hardware of het protocol.

http://tweakers.net/nieuws/37747/misvattingen-over-sata-ii-opgehelderd.html

Bijdrager
    victor93

bedankt voor al jullie reacties. maar als ik op marktplaats kijk, staan daar allemaal procesoren te koop aangeboden. mijn bedoeling was dat ik dan de G5 uit elkaar haalde zodat ik bij de processor kan en die kan vernieuwen.

Bijdrager
    Esquare

Kan niet. (‘En ‘Happen’ is met twee p’s’!)

Bijdrager
    stijn23

Een andere processor insteken is volgens mij zo goed als onmogelijk. De moederborden zijn volgens mij op maat gemaakt voor elk type G5. Zomaar een andere inpluggen zal niet gaan denk ik.
    Welke processor zit er momenteel in? En waarvoor zou je de mac willen gebruiken? Als het voor gewoon werk is raad ik je aan gewoon de G5 te gebruiken zoals hij is, en eventueel schijfruimte en RAM toevoegen. Dat moet dan zeker volstaan. Als je graag zware programma’s wil draaien zoals final cut pro en dergelijke, en als je zeker snow leopard wilt kunnen draaien op de computer vanaf juni, raad ik je aan gewoon een intel-mac te kopen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.