8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    DTPgerhard

PowerMac G5 speelt wel DVD films af, maar leest geen Data.

Hallo beste Maccers,

Mijn PowerMac G5 speelt wel DVD-films af, maar leest geen Data,
    hoe kan dit ?

Weet iemand raad ?

Alvast bedankt !

Gerhard (DTPgerhard)

Moderator
    Poezenbeest

Leest geen data???? hoe bedoel je? wat voor een data, is dat bij alle schijven zo of bij eentje? Wat voor een soort data gaat het om? welke melding krijg je? Welk OSX draai je (moet haast wel 10.4 zijn) Wat voor een films speelt hij wel af? Iets met de dvd-speler gedaan (regiovrij maken)?

Info graag!

Bijdrager
    DTPgerhard

Als ik er een DVD met programma’s (met meerdere geprobeerd) in de speler doe dan duurt het
    15 seconden en dan gooit hij de schijf er weer uit.
    Gebruik OSX 10.4.10, krijg geen melding !
    Welke film ik ook in de speler stop ze doen het allemaal prima !
    Er is niets met de speler gedaan !!

Bijdrager
    n8n
    ”DTPgerhard”

Als ik er een DVD met programma’s (met meerdere geprobeerd) in de speler doe dan duurt het
    15 seconden en dan gooit hij de schijf er weer uit.
    Gebruik OSX 10.4.10, krijg geen melding !
    Welke film ik ook in de speler stop ze doen het allemaal prima !
    Er is niets met de speler gedaan !!

Niet dat het uit zou moeten maken(?) maar je doet er geen (Windows) DVD in met autorun in? Of misschien een exotisch schijfformaat maar dat lijkt me erg sterk. Volgens mij heeft regiovrij maken juist niks te doen met datadisks :?

Bijdrager
    DTPgerhard

Geen Windows DVD’s en ook geen exotisch………… schijfformaat.
    Het lijkt mij ook dat regiovrij niets met DataDVD’s te maken heeft !:(

Bijdrager
    n8n

De schijfjes worden wel in een andere computer ingelezen? Dus niet dat er kraters en groeven in het opp. zitten ofzo:P Dan hou je het OS en de diskdrive over, van het OS zou je even kunnen proberen te herstarten en het Pram* meteen te legen.

Anders even met de OS X dvd vĂ³or het opstarten een Hardware test doen, ik weet alleen dat je dan ‘c’ of ‘option’ (alt) ingedrukt moet houden tijdens het opstarten met de DVD er in. Ik heb het zelf nooit hoeven doen dus ik kan niet uit ervaring spreken.

* Van de Apple site

Resetting PRAM and NVRAM

1 Shut down the computer.
    2 Locate the following keys on the keyboard: Command, Option, P, and R. You will need to hold these keys down simultaneously in step 4.
    3 Turn on the computer.
    4 Press and hold the Command-Option-P-R keys. You must press this key combination before the gray screen appears.
    5 Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
    6 Release the keys.

Bijdrager
    DTPgerhard

Bedankt voor je uitleg, ik kom er nu wel uit !

Groet,

DTPgerhard.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik heb precies hetzelfde probleem, komt zo af en toe langs, eigen gebrande DVDs met spellen erop leest hij niet meer, dan weer wel dan weer niet, ook met externe leest hij soms wel soms niet, en film DVDs werken altijd, heb er al jaren last van :/

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.