16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Hermanh

Powermac G5 en High Sierra

Hallo allemaal,
    Kan ik op een oude 2005 Powermac G5 de nieuwe software High Sierra draaien?

Dit zijn de specs: Powermac G5 2×2.0 Ghz/512MB/160GB
    Verneem graag jullie reactie

Bijdrager
    IGBA

Nope, dat gaat never nooit niet werken.

Bijdrager
    sjoerdrei

@IGBA Never nooit niet? dus gaat het wel werken?

Bijdrager
    GoeieDag

Die fiets? Dan zit je ook fout: ‘never nooit’ = altijd, en ‘altijd niet’ is dus weer nooit!:nerd:

Maar volgens mij al een versie of 8 niet van het OS. @Hermanh, lang ondergedoken gezeten?:-D

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Hermanh,

Nooit is Nederlands voor never, er staat dus nooit, nooit, dan komt er weer niet, maakt een dubbele ontkenning waardoor het weer “waar” wordt,,

en dat is niet waar….

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Het hoogste besturingssysteem dat de PowerMac G5 aankan is Leopard 10.5.8. Het beste is Tiger 10.4.11, stabiel en het kan zelfs classic draaien.

Bijdrager
    Hermanh

Hahahaha neen, dat niet Goeiedag, maar kon er eentje overnemen, compleet met 23 inch scherm en toetsenbord en mightymouse voor € 140,00.
    Ik had vroeger zo´n zelfde, maar ben toen overgestapt naar de iMac ivm ruimtegebrek op mijn bureau. Vandaar dus….

Bijdrager
    TheBigZ

Leopard (10.5.8) is de laatste OS X versie die je daar nog op kunt draaien. Succes.

Bijdrager
    Pivni Pes

Wel en mooie kast, dat dan weer wel(y)
    Muziek speler of zoiets.

Bijdrager
    IGBA
    JoopJoopJoop op 20 november 2017

@Hermanh,

Nooit is Nederlands voor never, er staat dus nooit, nooit, dan komt er weer niet, maakt een dubbele ontkenning waardoor het weer “waar” wordt,,

en dat is niet waar….

Het is geen dubbele, maar een drievoudige ontkenning. De uitkomst is dus negatief. Dat zou je als JoopJoopJoop toch moeten inzien.8-)

Bijdrager
    Pivni Pes

“1-Nope, 2-never, 3-nooit, 4-niet” zie ik.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@IGBA,

er staat 2x nooit, (dubbele ontkenning) en dan nogmaals niet…

Een soort uitdrukking die taalkundig niet klopt.

Heb je het Engels van hem?:

Bijdrager
    Hermanh

Vroeger had ik een vraag en kreeg ik gewoon netjes een gewoon antwoord op. Nu voeren jullie met elkaar een discussie wat alles te boven gaat.

Ik begrijp dit niet echt. Topic was allang gesloten volgens mij, en anders bij deze dan!

Bijdrager
    GoeieDag

Nee hoor, ook als TS kun je een topic niet sluiten. Hoeft ook helemaal niet. Je hebt direct een correct antwoord gehad, en ook nog meer info (welk OS dan wel), en de rest moet je zien als een gebbetje; is toch niks mis mee? Hee, kom, we zijn geen betaalde werknemers die hier alleen maar zitten om enkel ‘netjes antwoorden’ te geven; het is een community!

Bijdrager
    Hermanh

Ok duidelijk.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Hermanh,

Nog even serieus dan,

Jou Mac heeft een G5 processor, vandaar ook de naam, werd gemaakt door IBM (International Business Machines), ja die van de Mainframe’s, Mini’s en de allereerste DOS Microcomputer, later Personal Computer (PC) genoemd.

Apple vond dat IBM niet met zijn tijd meeging en wilde een andere processor, dat werd er een van Intel.

De code voor het OS (besturings systeem) van Apple, werkt dan niet meer met die andere processor, na een korte overgangs periode is Apple gestopt met ondersteuning van de G5 processor.

Met ingang van augustus 2009 Snow Leopard OS versie 10.6, werd alleen nog maar de Intel processor ondersteund…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.