9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeff-28

Powermac G5 Dual Core , Processoren kapot?

Ik heb hier een powermac g5 dual core 2.0GHZ staan , en het probleem is dat hij moelijk opstart , soms werkt hij maar op 1 processor en soms werkt hij op 2. Als ik hem opstart dan gebeurt er niks ik hoor alleen 2x de ventilatoren blazen voor eventjes en ik hoor ook niet de mac “boing”
    maar soms als ik hem opstart dan hoor ik een soort van tik ineens en dan doet hij het wel… wat zou het probleem zijn?

Mvg , jeff

Geblokkeerd
    Anoniem

Waaruit denk je af te leiden dat hij soms maar op één en soms op twee processoren draait?

Bijdrager
    Vinhelper

Het lijkt me niet erg logisch dat processors er ‘maar af en toe’ mee ophouden.

Het doet het, OF het is kapot. Correct me if i’m wrong, maar ik dacht dat dat zo was.

Misschien een probleem met de voeding?

Bijdrager
    Jeff-28

Ja maar soms als hij opstart dan staan er 2 processors en soms staat er maar een , ram al vervangen , misschien batterij op moederbord? En de tik die komt van de cd speler?!

mvg jeff

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kijk eens in Systeemvoorkeuren>Processor. Staan er daar twee?
    Kijk ook eens in Systeemvoorkeuren>Energiestand. Staat hij op ‘Automatisch’ of op hoog/laag?
    En in Systeemprofiel, hoeveel staan er daar? Hardware test al gedraait?

Bijdrager
    Jeff-28

Systeemvoorkeuren , is verschillend soms 2 soms 1,
    De energiestanden en systeemprofielen zal ik morgen doen , bedankt al vast voor jullie hulp en zal zeker proberen!:-)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoe oud is deze G5? Zo’n PRAM batterij gaat niet eeuwig mee, en als hij haast leeg is heb je last van allerlei symptomen. Een van die symptomen is dat een ingestelde desktop afbeelding veranderd in de default image of dat de tijd niet meer klopt. Later kun je dan ook nog eens last gaan krijgen van een zwart scherm en allerlei instellingen die corrupt raken. Apple claimt een levensduur van ±7 jaar, maar afhankelijk van het gebruik kan dat ook korter uitvallen.
    In ieder geval betekend het niet klinken van het opstart geluid dat de “power on” hardware test mislukt is, en dat kan wijzen op problemen met het logic-board of RAM. Heb je al een keer de stekker er uitgehaald? Als de stroom er helemaal af is worden er een aantal fabrieksinstellingen hersteld.

Bijdrager
    Jeff-28

Ik weet niet precies hoe oud hij is , maar heb na 20x opstarten eindelijk weer kunnen kijken op wat hij loopt , 1 processor geeft hij aan , maar als ik hem soms even laat staan loopt hij op 2 , khad dag geleden een probleempje ermee , zei dat ik moest restarten , maar kwam steeds weer op dat grijze schermpje terecht dus heb ff wat ram rondverwisseld en doet hij het weer soms.
    Processorsnelheid staat op automatisch , energie stand ook op automatisch.
    Hardware test zal ik draaien..

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb het volgende meegmaakt met mijn Dual 1,8 GHz.
    Op een dag begonnen de fans hevig te draaien en liep hij vast.
    Sinds het herstarten is er één processor kapot.
    Als ik hem in slaapstand doe onder Tijger loopt hij vast.
    Onder Leopard gaat hij niet meer in slaapstand.
    De computer werkt dus op halve kracht verder.
    Reden waarom ik een MacPro gekocht heb.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.