8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    241

PowerMac G5 2×2,7 GHz: rode leds op processor en start niet op…?

Ik heb op marktplaats een tweedehands PowerMac G5 gekocht met een processor van 2x 2,7 Ghz.
    Helaas heb ik nu het probleem dat de computer niet helemaal wil opstarten:(
    Hij laat wel het opstartgeluidje horen maar er verschijnt niks in beeld. Ook werken Apple USB toetsenborden niet, ik heb er twee geprobeerd die allebei wel werkten op een andere mac. Overigens werkt de USB poort wel, als ik een muis aansluit komt er een rood lichtje uit zoals hoort.

Ik heb één keer gehad dat het finder-mapje met een vraagteken in beeld kwam, maar dat is ook het enige beeld wat ik heb gezien.

Er is nog een symptoom: achterin de machine branden twee rode ledjes, volgens mij op een van de processoren. Dit zijn sowieso niet de ledjes die voorin bij de geheugenbalken branden zoals je zou verwachten, ze zitten echt achterin de machine.

Op internet kan ik er niet achter komen wat het probleem zou kunnen zijn, kan iemand mij hiermee helpen?

Moderator
    Night

Kan je wel vanaf de installatie DVD opstarten?

Bijdrager
    241

Ik heb er wel een installatie DVD in gekregen, maar ik kan er (volgens mij) niet vanaf opstarten. Ik zie niks op het beeldscherm (geen signaal) en ik kan niks met het toetsenbord (ik kan dus ook niet even C ingedrukt houden omdat hij daar niet op reageert).

Trouwens, er zat geen harde schijf in dus er zit nu een oude harde schijf in van mij (250 GB, afkomstig uit mijn iMac) waar volgens mij niets meer op staat.

Bijdrager
    jjmac1975

Probeer eens een SMU reset direct gevolgd door een Pram reset bij het opnieuw opstarten.

Pram reset:
    – Zet uw Mac uit.
    – Zoek de volgende toetsen op het toetsenbord: Command (⌘), Option, P en R. U moet deze toetsen tegelijk ingedrukt houden in stap 4.
    – Schakel de computer in.
    – Houd de toetsen Command-Option-P-R ingedrukt voordat het grijze scherm verschijnt.
    – Houd de toetsen ingedrukt totdat de computer opnieuw opstart en u het opstartgeluid de tweede keer hoort.
    – Laat de toetsen los.

Bijdrager
    241

Dat heb ik geprobeerd, ik zal het opnieuw proberen uit te leggen: het toetsenbord werkt niet.

Bijdrager
    jjmac1975

Wat heb je geprobeerd?
    De SMU reset? Hier heb je geen toetsenbord voor nodig…

Bijdrager
    241

Ik heb de SMU reset inderdaad gedaan, dit zorgde ervoor dat ik ineens wel het opstartgeluid kreeg te horen (het kan ook gewoon zo zijn dat het volume uit stond), maar verder veranderde het niets. Ik heb wel geprobeerd de PRAM te resetten, maar dat gaat dus niet:(

Bijdrager
    241

Ik heb het nog maar even een keer gedaan in die volgorde voor de zekerheid (SMU en daarna PRAM) maar dit geeft hetzelfde resultaat.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.