14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    iRobjuh

PowerMac G4 Quicksilver

Al een poosje was ik opzoek naar een Mac desktop.
    Nu heb ik op internet een leuk aanbod gevonden.
    Het gaat hierbij om een PowerMac G4 Quicksilver 733Mhz met 1024MB ram.
    Ik heb op dit moment een MacBook Core Duo 2.0 Ghz. Hoe verhouden deze
    twee apparten zich tot elkaar? Kijk ik snap wel dat mijn MacBook vele malen
    sneller is maar het gaat me meer om de kantoor toepassingen, denk aan:
    Internet, Mail, Kalender, beetje photoshop, beetje fotobeheer.
    Ik ben van plan om er dan een 22″ inch widescreen scherm bij te kopen en drie
    keer 160GB s-ata2 schijven met een s-ata2 controller in raid 5.

Vinden jullie dit nog het overwegen waard?
    Of is het zonde van mijn geld om dit nog in een PowerMac G4 Quicksilver te pompen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    TonE

Hangt er een beetje vanaf wat je er voor moet betalen.
    Wel jammer dat het een 733 is, die missen de 2 MB level 3 cache die de andere modellen wel hebben en dat scheelt een jas. Ik heb er ook nog 1 staan QS 2002 933 mhz) en vind het nog steeds een van de mooiste desktops die Apple gemaakt heeft. Een goeie, stille en betrouwbare machine iig.

Bijdrager
    iRobjuh

Muziek collectie beheren, dvdeetje branden, dvdeetje kijken, wireless data storage voor MacBook.
    Dit soort dingen zijn toch allemaal goed te doen op zo’n oudere Mac?
    Of voelt hij echt veel trager aan dan mijn MacBook?

Bijdrager
    magic-with-mac

Dubbelpost verwijderd.
    Berichten uit dat topic staan hieronder:

”MacBeer”

Ik werk zelf iedere dag op die machine (wel met minder RAM) en het is een top apparaat. Zeker voor de toepassingen die jij wil.
    De G4 zal zoals je weet wel een stuk trager zijn dan je MacBook. Ik vraag me af of je niet beter een Mac mini kopen kan. Duurder maar wel sneller en compacter. Koppel daar een externe HD aan en je bent onder de pannen.

Maar vanwaar deze 2e machine erbij?

”Rnowed”

Ik heb er een. Jaren op gewerkt, zonder probleem. Is nu voor de kids.
    Een stabiele, enigszins trage herriebak.
    Zeker die herrie was voor mij reden om hem te vervangen.
    Traag: bijv. skypen en andere dingen tegelijk doen gaat met veel haperingen.

Bijdrager
    MacBeer
    ”NOOBnl”

Muziek collectie beheren, dvdeetje branden, dvdeetje kijken, wireless data storage voor MacBook.
    Dit soort dingen zijn toch allemaal goed te doen op zo’n oudere Mac?
    Of voelt hij echt veel trager aan dan mijn MacBook?

In die 733 Mhz Quicksliver zit geen DVD-brander maar een combo-dive die alleen cd’s kan branden. DVD’s lezen gaat ook niet lukken. Ja hij is echt trager als je MacBook. Vergeet niet dat je te maken hebt met een machine uit 2001 met een processor die bijna bejaard is.
    Top machine, echt maar het hangt er inderdaad vanaf hoeveel hij kost. Maar erin investeren zoals jij dat doen wil zou ik niet doen. Tenzij je die externe schijven spotgoedkoop krijgen kan. Als de Mac en de uitbreidingen samen de 500 eurogrens overschrijden zou ik het niet doen.

Bijdrager
    nijntje

Ik heb er hier nog 1 staan, prima machine! Nooit problemen mee gehad en erg bedrijfszeker.
    Nadeel is het lawaai dat het apparaat voortbrengt, deze lichting wordt ook wel stofzuiger genoemd…
    Voor minder dan 500 zou ik hem niet wegdoen.

Bijdrager
    computer space

Voor 30 euro heeft ie wel een DVD brander hoor. Kunnen ook flink wat 3,5 inch HD’s in. Wifi netwerkkaart voor een paar euro. Prima te pimpen machine, en met 1Gb best rap.
    @ nijntje: de MDD is de stofzuiger, niet de quicksilver.

Bijdrager
    TonE

Zit er soms kwa geluid een verschil tussen de 2001 en 2002 modellen?
    Dat ding van mij is absoluut geen herriebak te noemen…

Bijdrager
    nijntje

nee, de quicksilver is de herriebak, dat weet ik zeker, 4 modellen gezien, allemaal zelfde probleem…

Bijdrager
    computer space

Bij mij ook niet. Een stuk van de deksel trilt mee met de harde schijf, daar moet ik af en toe tegenaan duwen, maar dat is meer een ding van de harde schijf denk ik. De computer zelf is best stil. Pa heeft die met de 4 gaten voorin (MDD), en voordat hij daar een nieuwe voeding in had was die niet te genieten.

Bijdrager
    joepie

Hoi, ik heb G4 MDD met 1gig intern en Macbook met intel. Macbook is sneller, maar de powermac is veel meer de diesel. Die doet eigenlijk alles, en voelt niet traag aan. (wel een hoop herrie overigens).
    G4 blijft voor “weinig” een fantastisch degelijk apparaat. Ruim voldoende wat jij er mee wilt gaan doen.
    succes!

Bijdrager
    1984

Prima machine, maar zoals al eerder vermeld kun je beter investeren in een externe HD,(die kun je ook op je Macbook gebruiken net zoals het 22″ Scherm.) en dan is het geen weggooit geld

Bijdrager
    computer space

Ik zou die HD lekker in de G4 stoppen. Deze heeft immers ook gigabit ethernet, en met een beetje mazzel is die zelfs sneller dan een externe USB2 bak aan je macbook.

Bijdrager
    iRobjuh

Ondersteunt de ide controller van de PowerMac G4 Quicksilver 733 mhz
    raid 5? Zou ik daar bijvoorbeeld drie 120 gigabyte schijven in raid 5 kunnen zetten?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.