22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    sarasin

PowerMac G4 MDD DVD-writer inbouwen!

¥β

Moderator
    unSOUND

Werkt hij ook vanuit de iApps ?

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Freek.

Harstikke goed Johnny. Ik heb het ook een paar keer gedaan, net zoals diverse andere interne hardwareklusjes aan verschillende Mac’s. Ik kan begrijpen dat je niet voor al die onderdelen en typen een fotohandleiding kunt maken. Vandaar deze tip voor de overige knutselaars (pdf’jes en QT-movies) !
    Klik -> Apple’s Doe-Het-Zelf hoek
    Hier het filmpje van de operatie: Bouw een dvd-drive in een G4 QS!

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Freek.

In de eerste link die ik gaf kun je de G4 MDD selecteren , dan even doorscrollen naar (in dit geval) Drives -> Optical Drive en kies uit 7 talen de PDF met foto’s.
    Het is niet om te weetbeteren, maar het is er gewoon al. Zeker voor alle minder risicovolle klusjes is er een handleiding te vinden. Voor de andere klussen zijn je foto’s wellicht een aanvulling.

Bijdrager
    pako

Bij de G4 MDD is het aan te raden de Superdrive in bay 1 als Master en de originele Combo-drive in de onderste bay als Slave te plaatsen. Anders kun je wachten op kernelpanics!

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    pako

Ik dacht dat ook, maar hierover is erg veel te lezen her en der en daar wordt duidelijk geadviseerd om de Superdrive bovenin als Master te configureren. In ieder geval mijn ervaring is dat het met CS niet werkte.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Elstar
    ”johnny_cash”

Dus Kopen deze drive!!

Vielen Dank, Herr Bargeld.

Ik heb maar afgezien van Pioneer en ik heb ook deze Plextor gekocht. Zo op het eerste gezicht werken de CD’s prima, maar ik heb nog niets met DVD’s geprobeerd. Ik vermoed dat ik nog wel eens wat met de software moet klooien (patchburn) maar het is verder gelikt gegaan.

Operatie geslaagd en patient maakt het goed.

Bij mijn Quicksilver werkt het ook onder Cable Select.
    Een vraagje: onder de CD-drive zit nog een smallere bay, maar die is leeg. Waar is die voor bedoeld? Een floppy-drive?

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Elstar

Hm, even een video-DVD geleend om uit te proberen (Monty’s Enzyklo Pythonia), maar helemaal lekker gaat dat niet.

iDVD3 ben ik kwijt, iDVD4 heb ik nooit gehad.
    Het enige wat werkt is VLC: films gaan goed, ondertiteling ook, maar menu’s werken niet. Er verschijnen wel ‘wijsvingers’ als ik de muis over het menu beweeg, maar aanklikken kan niet.
    Iemand een tip, of moet ik toch iLife gaan aanschaffen?

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Elstar

Er moet wat mis zijn.
    Onder mijn systeemvoorkeuren staat inderdaad dat dvd-speler opgestart zou moeten worden als ik een video-dvd plaats, maar dat doet hij niet. Als ik dan zoek naar programma’s met ‘dvd’ in de naam, kan ik niks vinden! Alleen een OS9-extensie: DVD autolauncher.
    Even kijken of ik op de installatie-cd’s wat kan vinden, maar dit is wel vreemd.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Elstar

Ja, dat werkt wel, op een vluchtige foutmelding in het begin na.

Is dat gewoon een onderdeel van Jaguar? Nog nooit gezien. Heel vreemd.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Elstar

Tot gisteren niet, nee:D

Bijdrager
    reaction

Ik zag een aanbieding voor een NEC 3520 DVD (Dual-layer) brander… past deze ook in de G4?
    Ik weet dat de 3500 erin past, maar met alle snufjes en aanpassingen wil ik het graag zeker weten. De winkel waar ik hem wil kopen kon het mij helaas niet vertellen… Ik zei dat het een ATAPI aansluiting was.. Maargoed, ik denk een verkopertje…

Maargoed, hierbij de url met de specs, wellicht dat jullie mij kunnen adviseren :
    http://www.nec.co.uk/DVDRW.aspx

Kan dit in een Mirrored Drive G4? En werkt er toevallig al iemand mee?

Bijdrager
    reaction

waar zit die cable select option? waar kan ik die vinden?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.