5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Nitro

Powermac G4 kopen?

Ik zit momenteel in dubio of ik een PowerMac G4 ga kopen. Ik heb in de applestore gekeken en daar worden ze nog verkocht. Is het nog de moeite waard om een PowerMac G4 te gaan kopen? (1.25ghz of 2×1,25ghz) of zeggen jullie spaar door voor een G5? Waar ik ook wel benieuwd naar ben is of een G4 standaard 5.1 geluid heeft.

Bijdrager
    Sad

Een G4 en een G5 hebben allebei geen standaard 5.1 geluid.

Als je nieuw bent op de Mac (en dus nog nooit een Mac hebt gehad) zou ik lekker een G4 kopen. Dat is voldoende voor normaal gebruik, en het is goedkoper.

Wil je gruwelijk Photoshoppen, Final Cut Pro, Logic Audio en/of andere professionele zware dingen draaien, dan zou ik de G5 overwegen. Ook als je de laatste games lekker wil spelen zou ik een G5 nemen, hoewel een G4 met een vette videokaart ook al een heel eind komt.

Bijdrager
    Elian

Heb er laatst 2 gekocht bij de Apple Store (Dual 1,25)…
    Voor mijn werk prima machines…. ’t is dus een beetje de vraag wat je ermee wil gaan doen?

’t zijn niet echte ‘number-crunchers’ zoals de G5; maar gewoon stabiele,bewezen Mac’s.
    Wel erg noisy… zeker in vergelijking met een G5
    Daar is overigens wel een opplossing voor: van Verax

ook de mogelijkheid om twee optical drives te plaatsen was voor mij een belangrijkje reden.

Bijdrager
    Elian

@coolpolyp:

jij bent snel….. is vast de shandy:wink:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”Elian”

Heb er laatst 2 gekocht bij de Apple Store (Dual 1,25)…
    Voor mijn werk prima machines…. ’t is dus een beetje de vraag wat je ermee wil gaan doen?

’t zijn niet echte ‘number-crunchers’ zoals de G5; maar gewoon stabiele,bewezen Mac’s.
    Wel erg noisy… zeker in vergelijking met een G5
    Daar is overigens wel een opplossing voor: van Verax

ook de mogelijkheid om twee optical drives te plaatsen was voor mij een belangrijkje reden.

Die G4 is een heel degelijke machine, maar alleen de single kun je voorzien van een stillere fan van Verax. Wel erg duur als je het mij vraagt.
    Als je een stillere machine wilt, koop dan een G5
    Al moet ik toegeven dat de G4 alleen luidruchtig is onder OS9.
    Natuurlijk is de mogelijkheid om meer drives in te bouwen een pluspunt (4 hard drives en 2 opticals). Maar een G4 is wel duur als je de kostprijs bekijkt per MHz.
    Daarin is een Dual G5 1.8 veel attractiever.
    Voor video-bewerking is deze laatste (en natuurlijk ook de nog sneller 2x2Ghz) een betere machine.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.