13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    jreijner

Powermac G4 Hardware

Ik heb een powermac G4 Quicksilver overgekocht en ben enorm tevreden over mac het is zo veel makkelijker dan Windows en mooier en al helemaal stabieler, nou zit er 1x 512mb en 1x 265mb werkgeheugen in en ik wil er graag nog wat meer werkgeheugen bij plaatsen. waar kan ik dat het beste vinden en waar een PCI kaart met 2.0 usb poorten want ik heb nu 2x 1.1 en dat is veel te wijnig, ik heb namelijk een iPod en het duurt nu gewoon echt te lang voor alle muziek er op staat.

m.v.g. Jreijner alvast bedankt :apple:

Moderator
    unSOUND

Ram vragen:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=86467

Wat extra USB 2 poorten betreft: Mail-a-Mac en Macstuff hebben beiden PCI kaarten te koop vanaf ongeveer 25 euro.

Bijdrager
    Juch

In principe werken alle PC133 Geheugen kaartjes voor in die PowerMac. Kun je bij elke geheugenboer kopen. Hier bij mailamac.nl ook beschikbaar:
    Ik zou er zoveel mogelijk geheugen in plaatsen als ik jou was.

PCI kaart met USB 2.0, volgens mij werkt elke PCI kaart in de powermac g4. Weet het echter niet zeker.

P.S. Weinig wordt in het Nederlands met een korte ei geschreven, niet met een lange ij.

Bijdrager
    Juch

oh ja…nog veel plezier ermee, en welkom tot de club!;)

Moderator
    unSOUND
    ”Juch”

volgens mij werkt elke PCI kaart in de powermac g4.

Nee.

Bijdrager
    Juch
    ”unSOUND”
    ”Juch”

Nee.

duidelijk!;)

Moderator
    unSOUND

Het hangt af van de gebruikte chipset… de chipset van onder andere Texas Instruments zou moeten werken, deze wordt onder andere gebruikt in de kaarten van Belkin. Maar een kaart van bijvoorbeeld Bandridge ( of zoiets, onze lokale PC-boer heeft dat merk ) gaf geen enkel teken van leven in de Mac…

Bijdrager
    bmwk100rs
    ”Juch”
    ”unSOUND”
    ”Juch”

Nee.

duidelijk!;)

Ja, als er maar een NEC chipset opzit.
    Hier 4 G4’s met USB 2.0

Bijdrager
    Nikita

Afhankelijk van welk typ iPod je hebt, zou je misschien nog Firewire kunnen gebruiken. Dat werkt namelijk nog sneller dan USB 2.0. Alleen bij de iPod nano en iPod met video kan het niet meer, die werken alleen met USB.

Bijdrager
    computer space

Voor USB kun je best een kaart met NEC chip zoeken. Die werken zonder software. Ik had er een voor 16 euro (ook bij Macstuff trouwens).

Bijdrager
    TonE

Ondanks de NEC chipset is er kennelijk toch wel verschil.
    Belkin kaartje in een Quicksilver, mac wil niet meer in deep sleep.
    Emagic kaart geeft geen problemen.

Bijdrager
    Rolf

Ik heb kort geleden bij de Mycom een ordinair PCI kaartje gekocht (2x Firewire and 2x USB 2.0) voor in mijn Powermac G4 (FW800). Gewoon erin prikken en werken. No problemo. En ook niet duur overigens

Moderator
    unSOUND

Maar zoals gezegd is dat geen garantie dat die truc voor alle kaarten opgaat, het hangt namelijk af van de gebruikte chipset… Dus als je het merk en type zou willen noemen, dan kan de topicstarter wellicht op koopjesjacht…

:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.