4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    freekpro

powermac G4 crash

Help…

Ik heb sinds een paar maanden een powermac G4 (1,25Ghz, 1,5GB ram 80gig HD, ati radeon 8600pro)
    2e hands gekocht…. stom dus…..

het probleem:

Mijn machine loopt op schijnbaar willekeurige momenten vast, het maakt niet uit of ik nu een DVD ben aant kijken of helemaal niets doe…

Ik heb de permissies al eens gerepareerd met disk utility en ik heb er al eens een schijfcontrole (norton)(via firewire) overheen gehaald en die vond de nodige fouten in de “catalog B-tree”

Dit heeft weinig geholpen helaas….

Ik heb ook al eens alle preferences en cashes gewist op aanraden van de mac expert van musicstore koln, dit leek te helpen maar na een dag of twee was het probleem weer hetzelfde…

Alle tips en trucs zijn welkom aangezien ik zelf redelijk onervaren ben met mac… :s

Bijdrager
    macpro
    ”freekpro”

2e hands gekocht…. stom dus…..

Stom is het niet. Als je er een goede prijs voor hebt betaald.
    Maar dat even terzijde.

Als de Mac compleet is afgeleverd, dan heb je ook een Hardware Test CD erbij gekregen.
    Start daar de Mac mee op en kijk of die iets roept over problemen.

Je kunt ook eens proberen om wat geheugen modules er uit te halen.
    Want dat kan ook een oorzaak van problemen zijn.

Haal ze allemaal op 1 na er uit en kijk of je weer een crash krijgt.
    Zo nee, 1 reepje erbij prikken totdat je weer de problemen hebt.

Bijdrager
    demandiebakt

had hier precies het zelfde met een G3 en ook op macosx de tip met de stripjes geheugen gekregen.
    dat was het dus, en gelijk de gelegenheid aangegrepen om er nog iets meer in te doen, nu ik toch nieuw geheugen moest hebben.
    als er geen info uit de hardwaretest komt zou ik denken dat het geheugen problemen zijn.

en het is idd absoluut niet stom om een 2e hands mac te kopen, enkel jammer dat je er nu problemen mee hebt.
    succes iig

Bijdrager
    freekpro

Ik ben de truc met het geheugen nu aant proberen… so far so good,

de hardware check cd zat er helaas niet bij… is die ergens verkrijgbaar?

PS: bedankt voor de snelle reacties!!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.