6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Powermac G4 als externe firewire schijf voor Powerbook G4

Beste mensen,

Ik moet morge een werkstuk klaar hebben voor school, het probleem is dat het scherm van m’n G4 powermac 350 het begeven heeft.
    Alle info staat op deze computer, ik ben net thuis de powerbook van m’n vader gaan halen om hier op verder te werken, maar nu zou ik dus alle informatie van de Powermac naar de laptop moeten krijgen, of nog beter, de laptop zou moeten kunnen opstarten vanaf de hd van de powermac.
    Ik heb al geprobeerd de Powermac te starten met T ingedrukt zodat hij een externe firewire schijf zou worden voor PB, maar ook dit werkt niet…. Computer start gewoon op zoals altijd, en niet in Firewire modus, of hoe je dit ook noemt…
    Is er een manier om een connectie te leggen tussen de PB en de PM zodat ik de info van de PM op de PB kan zie?
    Ik heb enkel een firewire kabel….
    En het zou leuk zijn moest ik gewoon een netwerk verbinding kunnen maken tussen de twee computers, via firewire, zodat ik alles van wat er op mijn computer staat kan gebruiken op de PB.

De Pb als externe firewire schijf (door T ingedrukt te houden tijdens opstarten) lukt overeigens wel.
    Maar daar is m’n probleem niet mee opgelost.

Groeten
    jonas

Ik weet dat de uitleg een beetje vaag is, maar ik denk dat hij wel te verstaan is….

Bijdrager
    huinkroese

En met een standaard UTP kabeltje een netwerk bouwen?

Bijdrager
    chonazz

dat zou idd de oplossing zijn, maar die heb ik dus niet… Ik heb hier enkel een firewire kabel:-) de rest ligt thuis…

Bijdrager
    Xserve

mijn oude Powerbooks scherm is kapot.

is toch een goede reden?

Bijdrager
    smpl8

ik ben bang dat er niet echt een oplossing is..

kun je niet ergens een ander scherm voor je powermac vandaan toveren zodat je je gegevens over kan zetten door de powerbook als externe hd te gebruiken..
    :?

Bijdrager
    chonazz

Nope niet direct, iedereen die ik hier ken heeft z’n computer zelf hard nodig:-)
    Ik ben niet de enige die een beetje laat begonnen is…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.