17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    jos1987

Powermac g3 modden

Hallo!

Ik heb hier een leuke g3 staan. Een B&W wel te verstaan die een beetje stof staat te happen. Dat is natuurlijk nogal zonde en daarom heb ik besloten om er iets leuks van te gaan maken. De hardware doet het min of meer nog perfect maar aangezien ik al een hele mooie macbook heb waar ik alles mee kan wat ik wil, heb ik die (denk ik) niet meer nodig. Ik wil namelijk een wat minder alledaagse mod gaan doen. Dus niet wat je normaal ziet: een overvloed aan fans, lichtjes, ditjes en datjes.
    Ik zat meer in deze richting te denken:

Helaas heb ik geen postbus nodig aangezien ik nu nog thuis woon en binnenkort op kamers.
    Ik heb al zitten denken aan een soort opberg *iets* voor documenten ofzo (dat er een hangslot op kan is daarbij meegenomen). Maargoed, aangezien ik niet heel erg veel belangrijke dingen heb, is dat ook een beetje zonde.
    Ook heb ik zitten denken aan een soort kastje waarin ik verlengdozen kan zetten (+de oplader van mijn telefoon etc) zodat die ook mooi uit het zicht zijn.
    Natuurlijk zou ik hem ook nog echt om kunnen gaan bouwen naar bijvoorbeeld een cd/dvd speler, maar dan blijft de vraag in hoeverre dat wel iets bruikbaars opleverd aangezien ik mijn macbook gebruik voor de meeste filmpjes/muziek.
    Nu dacht ik, misschien dat iemand op dit GEWELDIGE forum (slijm slijm) misschien en leuk idee heeft wat ik ongegeneerd kan misbruiken?

Bijdrager
    moller

Hoi,

http://forum.macosx.nl/viewforum.php?f=13

Iets in mij zegt dat je dat beter daar kunt plaatsen…

Wat een idee!

:D

Bijdrager
    aerosoul

paar wieltjes eronder en als koffer?!

Bijdrager
    dfI*)#HN$@(*_)$U#JHEN#U@P$(#@Halert(‘hi’);

je zou hem op de zijkant kunnen zetten, boven op een kussen maken en gebruiken als poef :|. Slecht idee…

Koffiezet apparaat in knallen?

Bijdrager
    computer space

Ik zou er je Senseo in wegstoppen. Die zijn kei-lelijk!
    Welke heb je nu? Een b&w G3? Bedoel je zo’n oude beige bak?

Bijdrager
    Napsju

Iets om je condooms in op te bergen is nooit verkeerd natuurlijk, zeker wanneer je er een handslot op bouwt….

Bijdrager
    aerosoul

senseo zou ik zowiezo gewoon weggooien als je die had..:P da’s geen koffie..

– Je zou er een MacMini in kunnen bouwen met alles er op en eraan.. beelscherm in de zeikant fietsen..

– Een lamp voor aan het plafond?

– stereo inbouwen? misschien incl dvd speler ed.

– server?

Bijdrager
    Xigh

Ach en anders wil ik hem wel van je kopen:wink:

Bijdrager
    rulus

Servertje van maken: fileserver, webserver, ftp-server, bittorrent downloadmachien, asterisk op knallen (telefooncentrale), print server, router, firewall, mail server :P

Bijdrager
    Puma

Mijn creatieve kant zegt: Maak er een gaaf tafeltje van! Op zijn kant en dan met plexiglas of wat stevigs een blad erop.. Als je gebruik maakt van de sluiting zou je er ook nog wat in kunnen opbergen.

Mijn technische ik zegt: Maak er een gave server van.. Je weet pas wat je mist als je er zelf eentje hebt:) Je eigen mail, website en je data van je macbook ook lekker op je server..

Cheerio!

Bijdrager
    edpannelap

zet er een Tv in. klep open is lekker kijken, klep dicht een leuke mac in je woonkamer….

Bijdrager
    iPodder
    ”joostmolenaar”

Hoi,

Wat een idee!

Ik zou solliciteren als moderator. Die zijn ervoor om het forum netjes te houden. Niet iemand die een kleine 100 posts heeft en nu al beidehand doet…

Bijdrager
    tricksel
    ”Martiniman”

Ik zou er je Senseo in wegstoppen. Die zijn kei-lelijk!
    Welke heb je nu? Een b&w G3? Bedoel je zo’n oude beige bak?

B&W? Blue & White? Know your classics…!

Bijdrager
    moller
    ”iPodder”
    ”joostmolenaar”

Hoi,

Wat een idee!

Ik zou solliciteren als moderator. Die zijn ervoor om het forum netjes te houden. Niet iemand die een kleine 100 posts heeft en nu al beidehand doet…

:sealed:

Bijdrager
    computer space
    ”tricksel”

B&W? Blue & White? Know your classics…!

B&W is normaal gesproken de afkorting van black en white, en die classic heb ik thuis, maar die vind ik toch echt zeeGROEN!

Bijdrager
    jos1987

Bedankt voor al die reacties!

Ten eerste, sorry als dit topic op de verkeerde plaats geparkeerd is.
    Ik ga er geen server van maken, hier heb ik um wel een tijdje voor gebruikt maar voorlopig is mijn externe harde schijf goed genoeg. E-mail laat ik wel lekker via gmail gaan;)

Condooms lijkt me ook niet ideaal:p geloof me, als je ze nodig hebt, wil je ze niet achter slot en grendel en maar zoeken naar een sleuteltje :innocent:

Maar tafeltje of poef kan ik misschien wel iets mee!:D
    Maar al jullie goeie ideeën zijn nog altijd welkom natuurlijk!

Ik zal in de toekomst als ik er iets mee gedaan heb, nog wel iets laten horen (met foto’s)

Bijdrager
    jos1987
    ”Xigh”

Ach en anders wil ik hem wel van je kopen:wink:

Kijk, een goed bod ga ik nooit uit de weg, de hardware doet het ook nog prima! alleen is er een probleempje: hij draait alleen goed als hij open is, anders doet de harde schijf moeilijk (zal wel *iets* met de kabel of koeling zijn, maar ik weet niet wat). Uit mijn hoofd is het een 400 mhz model, iets van 128 mb geheugen ofzo. Kan ook heel goed meer zijn, moet ik nakijken. En een 200 GB harde schijf (wordt herkent als een 128GB schijf).

edit: elders worden ze al aangeboden voor 40 euro, dat is minder dan ik er voor zou willen hebben, dus als je echt interesse hebt, kan je beter verder kijken (en ik lekker creatief gaan zitten zijn).

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.