5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jortdevries

powermac en pc bedienen met 1 toetsenbord?

Is dat mogelijk? Heb nu 2 monitoren op m’n bureau, een op de mac en een op de pc..

Kan dit door een simpele toetsenbord switch te kopen of is niet alles mac compatible?

Bijdrager
    Mefait

Dit kan met een kvm switch.

Bijdrager
    smoothly

Wel een usb variant, want je mac kent geen ps2 poorten (althans de mijne niet :| )

Ik gebruik een Newstar kvm switch voor ongeveer E 49,- bij onder andere paradigit of computerland… kan je een monitor, muis en toestenbord delen door 2x scrol-lock, en een cijfer (1 of 2) in te toetsen, werkt prima…

Bijdrager
    Pieter Neerincx

Ja maar zo makkelijk is het helaas niet:( . De meeste Macs en Apple monitoren gebruiken tegenwoordig digitale video signalen via ADC of DVI connectoren. Dat komt de beeldkwaliteit ten goede. KVM switches met ADC of DVI connectoren zijn er wel, maar hebben bijna allemaal grote problemen. Die Belkin switches schijnen zelfs van de markt gehaald te zijn door Belkin en zijn momenteel tijdelijk niet meer leverbaar todat de problemen zijn verholpen.

De enige ADC en DVI switches die geen problemen schijnen te geven zijn die van Gefen Inc., maar die kosten honderden dollars per stuk. Gebruik de zoekfunctie van dit forum maar eens of kijk op http://www.macintouch.com/ . Daar is een topic over KVM switches en je wordt er niet vrolijk van.

Het alternatief is een switch met analoge VGA aansluiting. Die kun je voor een euro of 20 – 40 al bij een willekeurige PC boer krijgen. Maar je zit natuurlijk niet te wachten op digitaal beeldsignaal uit je Mac -> verloopje naar analoog VGA -> KVM switch -> verloopje naar digitaal DVI of ADC -> beeld voor je beeldscherm.

Daarnaast moet je nog opletten op de aansluitingen voor je toetsenbord en muis. Voor PCs wordt nog veel gebruik gemaakt van PS2 aansluitingen. KVM switches doen het over het algemeen goed, maar op een Mac kun je al tijden alleen maar USB toesenborden en muizen gebruiken. Daar zijn ook al een tijdje KVM switches voor, maar daar zijn er ook een hoop die problemen vertonen. Niet elk USB toetsenbord werkt met elke USB KVM switch. De situatie is hier wat minder dramatisch dan voor het beeldsignaal, maar check voor je een KVM switch koopt via Google e.d. even goed of die wel gaat werken met je Mac….

Bijdrager
    jortdevries

ik gebruik op m’n mac m’n ‘ oude’ ilyama monitor, met vga aansluiting, dat is ’t probleem niet, maar ik wil helemaal geen monitoren switchen:)

Gaat me alleen op toetsenbord…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.