11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    G3Lay-Z

PowerMac B&W G3 (Cheap) Upgrade?

:D Hallo iedereen, had even een vraag

Ik heb een B&W G3 toren, van 400 Mhz.. en draai momenteel MacOSX 10.3 of je het gelooft of niet het draait best lekker. Maar toch wou ik eens weten wat ik kan upgraden om de prestaties van de mac te verhogen. Ik heb overigens 640 MB SD-RAM geheugen erin dus dat is al redelijk.

Alvast bedankt, Cheers! :apple:

Bijdrager
    macpro

Je kunt een nieuwe processor er in stoppen.
    Aan die 640 MB heb je op dit moment wel genoeg.

Ik draai ook een G3 B&W met 640 MB als server en geheugen is nog niet de beperkende factor geweest.

Hier kun je de mogelijkheden zijn voor de G3 B&W.
    Zelf vervang ik binnenkort de G3 door een Mac mini.
    De 2 harde schijven die nu in de G3 zitten gaan dan in losse firewire kastjes.

Bijdrager
    G3Lay-Z

Ja ik was er ook over na anent denken om een Mac Mini te kopen, ik vindt het wel een geinig ding en het blijkt toch heel snel te zijn. Heb ehm pas zien staan in de apple store in eindhoven.. very nice! Maar alvast bedankt!

Bijdrager
    TonE

Ik denk dat een nieuwe G4 zif upgrade, gezien de kosten, deze computer niet meer waard is.
    Met een beetje geluk kun je proberen een tweedehands kaartje voor niet teveel op de kop te tikken al zal dat niet meevallen er een te vinden.

Bijdrager
    macpro

Als je nu naar http://www.tweedehandsmac.nl gaat, dan zie je een G3 processor op 800 MHz voor €50,-.
    Daar kun je gerust je geld aan uitgeven.

Bijdrager
    G3Lay-Z

WOW, okay.. en hoe weet ik dat die gewoon in mijn Mac past… bedoel heb je daar niet iets voor nodig.. of is het echt een upgrade set van 800Mhz

Bijdrager
    TonE

Dat idd een bijzonder goeie koop zijn!

Bijdrager
    TonE
    ”G3Lay-Z”

WOW, okay.. en hoe weet ik dat die gewoon in mijn Mac past… bedoel heb je daar niet iets voor nodig.. of is het echt een upgrade set van 800Mhz

De adverteerder heeft er bij gezet dat ie in een B&W past, succes!

Bijdrager
    G3Lay-Z

Heb ehm al gemailed, maar die gast geeft als naam op: “M” ?? bedoel uhm kweet niet of dat echt te vertrouwen is maargoed kan ook iemand zijn die freaked op privacy ofzo?

We zien wel wat er gebeurt.. toch bedankt voor de tip! :apple:

Cheers!

Bijdrager
    TonE

Als je hem kunt overnemen zou ik hem zelf afhalen en vragen of ie werkend is te zien.

Bijdrager
    gerror

Upgrades ook bij
    http://www.louer.nl/
    Heeft ook een adres dus lijkt mij wel betrouwbaar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.