10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Hermanh

Powermac aansluiten op de iMac

Ik wil een snelle Powermac G5 aanschaffen, en wil deze op mijn iMac aansluiten en dan alleen het beeldscherm van de iMac gebruiken.
    Zodat ik niet apart nog een beeldscherm moet aanschaffen.
    De powermac wil ik gebruiken om mijn films met FCPX te monteren.

De vraag: kan dit gewoon? Of moet ik toch ook een beeldscherm apart erbij zetten. Gezien mijn iMac scherm voldoet aan mijn eisen. Maar de kracht mist om mijn films snel te verwerken. Ik wil de powermac alleen gebruiken voor de filmmontage. En dan kunnen switchen van powermac naar iMac

Hoor graag jullie comment

Herman

Bijdrager
    AppleStef

Op een Powermac G5 kan geen FCPX.

Bijdrager
    Hermanh

Waarom niet?

Bijdrager
    Vassilli

Omdat FCPX een Intel processor nodig heeft om te draaien.

Op G5’s draait nauwlijks geen nieuwe software meer…

Bijdrager
    Hermanh

Ik bedoel eigenlijk een Mac Pro 2x 2.66 Ghz Quad Core Intel Xeon 4core
    Sorry, ik had een paar jaar geleden een powermac G5. Heb daarna alleen maar iMacs gehad.
    Een Mac Pro is een totaal andere machine!!

Bijdrager
    AppleStef

Omdat op een Powermac geen SL of Lion kan en dus heb je geen Mac App Store om FCPX aan te schaffen.

EDIT: Ah je wilt een Mac Pro aanschaffen.

Bijdrager
    Vassilli
    Hermanh op 04 januari 2012

Ik bedoel eigenlijk een Mac Pro 2x 2.66 Ghz Quad Core Intel Xeon 4core

Sorry, ik had een paar jaar geleden een powermac G5. Heb daarna alleen maar iMacs gehad.

Een Mac Pro is een totaal andere machine!!

Kijk! Dat verklaart een hoop! Maar zorg wel dat je er op z’n minst Mac OS X 10.6.6 op zet!

Over het beeldscherm stuk: Wat voor’n iMac heb je? Want de 27″ kan je dmv een micro DVI kabel gebruiken als externe display.

Bijdrager
    iHam

Ligt eraan wat voor iMac je hebt. Niet elke iMac accepteert inkomende beelden.
    Bij de huidige iMac lijn kan alleen de 27″ dit. Met toetsencombinaties is het mogelijk om te wisselen tussen Mac pro en iMac. Het ligt er gewwon aan wat voor een je hebt. Huidige iMac lijn komt vanuit 2009. Van eerdere iMacs weet ik het niet zeker.

Bijdrager
    Hellmonth666

Hallo daar sorry hier op reageer omdat het wat later is maar wat ik wilde zeggen was kan ik een Mac Pro via mini display uitgang van de videokaart met een kabeltje naar een Imac met ook een mini display aansluiting aan sluiten zodat er dan kan worden gecommuniceert eerst eigenlijk als gebruik voor Imac monitor. En het zou mooi zijn als er dus een makkelijke manier was om te kunnen schakelen met bepaalde handelingen ofwel knoppen. Dat zou ik wel eens willen weten en ik las ditzo deze meneer zou mij wel eens kunne helpen met mijn vraag. Alvast bedankt.

Bijdrager
    stel maar

Het kan alleen met iMac 27″, het heet target display.
    Apple support
    Dus van de Mac Pro, mini displayport naar je iMac 27″ mini displayport en dan CMD + F2.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.