7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    maartenmstr

powerline vraagje

Hallo, ik zou graag een internet verbinding leggen tussen 2 gebouwen(dezelfde eigenaar). Nu ben ik van plan om een powerline verbinding te leggen tussen het huis (waar telenet binnenkomt) en tussen een extra gebouw (oorspronkelijk de garage). Nu heb ik 2 vragen:
    – Ik heb nog 1 toestel van Netgear liggen, kan ik dit ook gebruiken in combinatie met een ander merk of model?
    -Moet powerline binnen 1 circuit liggen of binnen dezelfde meter?

Alvast bedankt

Bijdrager
    paradoxdesign

red je dat niet met een wifi repeater? Of is de afstand te groot?

Bijdrager
    maartenmstr

Het probleem is dat de router die er staat geen bridging ondersteunt, ik zou ook niet weten waar ik de repeater zou moeten plaatsen

Bijdrager
    paradoxdesign

De router hoeft dat volgens mij ook niet, je kunt een extra wifi router plaatsen als access point en eventueel een WDS netwerk aanleggen? Haal je ├╝berhaupt de garage niet met wifi??

Bijdrager
    maartenmstr

Ik heb het al getest, het haalt de garage maar met een heel lage snelheid

Bijdrager
    paradoxdesign

hmm, das minder inderdaad..
    Voor powerline moet je volgens mij binnen de groep blijven waar je’m op aansluit…
    Ik zou toch ook nog eens kijken of je niets kunt doen met een WDS netwerkje of beter nog, gewoon een UTP kabel onder de grond door leggen..:)

Bijdrager
    maartenmstr

De kabel onder de grond leggen gaat moeilijker door de asfalt weg tussen de gebouwen, ik zal eens proberen met een sterkere router.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.