8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    AlexvK

Powerline adapter 1 netwerk

Goede morgen,

Ik heb op de begane grond een draadloosnetwerk via mijn router. Naar de 1e verdieping heb ik een powerline adapter aangelegd.
    Dit geeft een 2e draadloosnetwerk weer. Is het mogelijk om dit allemaal op 1 netwerk te krijgen?

Nu onthoudt een smartphone het netwerk beneden en eigenlijk wil ik dat hij automatisch naar het netwerk boven gaat als ik boven ben.
    Wat ik zou willen is dat alles onder 1 netwerk naam hangt en ik niet naar instelling hoeft te gaan om iedere keer het netwerk te veranderen.
    is dat mogelijk en hoe?

Bijdrager
    TheBigZ

Ja door je wifi netwerken dezelfde naam (ssid) en wachtwoord te geven.

Bijdrager
    AlexvK

that’s all?

ga het proberen:)

edit: het is gelukt hoor. mijn dank is groot. Kan je in je macbook of iPhone ergens zien met welk punt hij verbonden is?

Bijdrager
    TheBigZ

Aan het IP nummer. Maar dat zou je niet hoeven willen weten.;-)

Bijdrager
    iep

Het maakt geen drol uit hoe je ssid heet, je moet ‘m toegevoegd hebben aan je wifi netwerken in OS X/iOS. Wifi pakt namelijk automatisch het sterkste signaal. En dat is gelijk ook het probleem, soms is dat lastig te bepalen en blijft een apparaat hangen. Dat zul je ook nog hebben als alles 1 ssid heeft. Het enige voordeel daaraan is dat je bij een nieuw apparaat maar 1 ssid en 1 wachtwoord hoeft in te vullen; het is iets simpeler.

Bijdrager
    AlexvK

denk dat iep daar de vinger op de zere plek legt.
    het is niet anders…..

Bijdrager
    iep

Als je professionelere access points hebt kun je nog spelen met de minrssi maar het is en blijft iets wat meer aan de client kant ligt. Die clients kunnen van alles doen. Wat dat betreft is wifi echt een drama.

Bijdrager
    Richard Struve

Ik wil dit ook maar het lukt niet
    Bedraad van exiriabox naar tc in brugmodus
    TP-link op tc
    Op tp link bij wireless naam en ww als bij tc hernoemt
    Nu blijf ik in de wifi lijst tp link zien en heb niet het idee dat mijn bereik beter is
    Wat doe ik fout

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.