8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Powerbook vs. MacBook Pro videoreview

Leuke Nederlandse videoreview!

http://www.bright.nl/uitpakparty-macbook-pro

Bijdrager
    Timma

Tegenvaller van die rosetta, maar verder ziet het er echt mooi uit:D

Bijdrager
    H-P.

leuke test, alleen had ik gehoopt op een test met de laatste generatie powerbooks. Volgens mij is daarbij het verschil wel kleiner op bepaalde vlakken zoals de helderheid van het scherm omdat de resolutie hoger is bij de laatste G4 15”. Of zit er wel degelijk een helderheidsverschil?

PS: Kan iemand mij btw vertellen hoe het verschil zit tussen de resolutie van de laatste generatie powerbook G4 (1440*960) en de nieuwe macbookpro (1440*900)? Het is toch allebei 15,4”?!

Bijdrager
    ThinkApple
    ”H-P.”

leuke test, alleen had ik gehoopt op een test met de laatste generatie powerbooks. Volgens mij is daarbij het verschil wel kleiner op bepaalde vlakken zoals de helderheid van het scherm omdat de resolutie hoger is bij de laatste G4 15”. Of zit er wel degelijk een helderheidsverschil?

PS: Kan iemand mij btw vertellen hoe het verschil zit tussen de resolutie van de laatste generatie powerbook G4 (1440*960) en de nieuwe macbookpro (1440*900)? Het is toch allebei 15,4”?!

Je het verschil kwa helderheid van het scherm zal idd kleiner zijn, maar als je dan photoshop opstart, vrees ik dat de macbook hélemààl achterligt.

Het advies van die jongens is helemaal terecht: als ge geen macidioot zijt en ge kunt wachten, luidt het devies: wachten!

Bijdrager
    H-P.

ja…ik begrijp het alleen ik twijfel gigantisch. Ik wil of een powerbook g4 kopen van 15” of even wachten tot ik genoeg geld heb om een macbookpro aan te schaffen. Ik vind het echter ook een voordeel dat de powerbooks op het ogenblik toch voor een flink gereduceerde prijs worden aangeboden. Ik weet dus eigenlijk nogsteeds niet wat ik moet doen. Ik zal voornamelijk gewone apps draaien zoals office en itunes etc. Daarnaast wil ik ook gewoon lekker een filmpje kunnen draaien.

PS: Heb net ff een testje gedaan tussen onze emac 1.25ghz met 1gb en onze nieuwe imac 2-ghz(G5) met 1.5gb. Er zit eigenlijk maar minimaal verschil in als je het pracktisch ziet. Het opstarten verschilt als enige wat meer dan bij apps. Dus als het verschil tussen powerbook en macbookpro ook zo weinig scheelt zou ik eigenlijk misschien wel een dief van me eigen portemonnee zijn als ik niet voor de powerbook ga. Hoeveel zal het verschil btw zijn tussen mn imac(G5) 2-ghz/1.5gb en bijvoorbeeld de laptops(afzonderlijk). Het is misschien koffiedik kijken maarja….

Bijdrager
    Raikkonen
    ”H-P.”

ja…ik begrijp het alleen ik twijfel gigantisch. Ik wil of een powerbook g4 kopen van 15” of even wachten tot ik genoeg geld heb om een macbookpro aan te schaffen. Ik vind het echter ook een voordeel dat de powerbooks op het ogenblik toch voor een flink gereduceerde prijs worden aangeboden. Ik weet dus eigenlijk nogsteeds niet wat ik moet doen. Ik zal voornamelijk gewone apps draaien zoals office en itunes etc. Daarnaast wil ik ook gewoon lekker een filmpje kunnen draaien.

PS: Heb net ff een testje gedaan tussen onze emac 1.25ghz met 1gb en onze nieuwe imac 2-ghz(G5) met 1.5gb. Er zit eigenlijk maar minimaal verschil in als je het pracktisch ziet. Het opstarten verschilt als enige wat meer dan bij apps. Dus als het verschil tussen powerbook en macbookpro ook zo weinig scheelt zou ik eigenlijk misschien wel een dief van me eigen portemonnee zijn als ik niet voor de powerbook ga. Hoeveel zal het verschil btw zijn tussen mn imac(G5) 2-ghz/1.5gb en bijvoorbeeld de laptops(afzonderlijk). Het is misschien koffiedik kijken maarja….

Ik zou voor dat soort dingen echt geen MBP kopen zonden van je geld zou eerder twijfelen tussen I- en Powerbook.

Maar ik twijfel ook nog steeds, ik ga volgend jaar naar HBO en dan lijkt het me toch wel heel handig om een laptop te hebben dan het lieft een MBP omdat ik ook nogal photoshop en zo. Maar kan ik niet beter wachten tot de 64 bit intel processor of zit die er nog niet zo snel aan te komen? zou het toch wel lullig vinden als CS3 (en CS4 want wil er toch wel n paar jaar mee vooruit) b.v. alleen of op een 64 bit machine werkt.

Hoelang duurde het voordat de Powerbook G4 werd geupgrade nadat hij uitkwam?

Bijdrager
    Apollo

Vergelijking PowerBook G4 met MacBook Pro. Weliswaar in het Engels, maar redelijk leesbaar.

Bijdrager
    Didado
    ”H-P.”

Dus als het verschil tussen powerbook en macbookpro ook zo weinig scheelt zou ik eigenlijk misschien wel een dief van me eigen portemonnee zijn als ik niet voor de powerbook ga. Hoeveel zal het verschil btw zijn tussen mn imac(G5) 2-ghz/1.5gb en bijvoorbeeld de laptops(afzonderlijk). Het is misschien koffiedik kijken maarja….

Als je het filmpje goed bekijkt dan hoor je dat ik zeg dat de MacBook bloedje snel is. Alleen applicaties die nog niet Universal zijn, zijn traag. Dat is slechts een kwestie van tijd. Ik heb zelf een 12 inch PB eerste generatie en ik word gek van de ‘spinning beachball’. iPhoto met 5000 foto’s is niet voor uit te branden etc. De MacBook is een waar genot, alles Universal vliegt en er is wel degelijk een verschil met een G4. Ik zou zelf nu geen PowerBook G4 kopen al scheelt het een paar honderd euro. Het verschil met je G5 iMac zal niet gigantisch zijn maar de MacBook met een G4 is wel degelijk een verschil. Dat is mijn bescheiden mening.

David

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.