7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Djordi

Powerbook vraagt om wireless wachtwoord.

Ik ben in het bezit van een Powerbook. Nou wil ik bij mn ouders gebruik maken van hun wireless netwerk. Natuurlijk is dit een windows omgeving.(ik heb ze nog niet kunnen overtuigen).
    Ze hebben een Planet account met daarbij een Speedtouch 510i wireless modem.

Mn powerbook ziet het netwerk wel maar als ik hem selecteer word er om een wachtwoord gevraagd. Zowel ik als mijn ouders hebben geen idee wat dat wachtwoord is. De papieren van planet geven ook geen password. De helpdesk van planet haakt meteen af als ik vertel dat het gaat om een Apple met een airport kaart. (na 45 min. in de wacht te hebben gehangen).

Kan iemand me vertellen hoe ik deze twee werelden met elkaar kan laten communiceren. Waar vind ik dat wachtwoord?. Of is er een andere oplossing?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Esquare

Dat je een Mac hebt, is in dit soort gevallen nauwelijks relevant, dus dat hoef je niet eens te noemen. Ik neem aan dat die Speedtouch van een manual voorzien is (anders vind je hem hier). Daarin staat vast wel hoe je het password moet resetten of wat dan ook.

[Edit: grammatica opgefleurd]

Bijdrager
    supergrover

ik heb dat probleem ook gehad.
    als je dit wachtwoord via de internetverbinding(zo heet dat geloof ik bij windows) uitzet dan kun je gewoon internetten.
    het is dan wel een onbeveiligd netwerk.
    ik heb bij mij nooit het wachtwoord geweten.

Bijdrager
    lsmisch

Dikwijls en veel is dat iets in de aard van, naam: admin en passw:1234.
    Als het nog niet door iemand anders is veranderd natuurlijk.

Bijdrager
    NCKRTS

ik had hetzelfde laatst bij iemand en toen bleek het wachtwoord op een stickertje onderop de router/modem te staan. Die persoon had internet via KPN, ook met een Speedtouch…

Bijdrager
    Djordi

ok… allereerst thanks allemaal. Na alle mogelijke letter en cijfer combinaties onder op modems e.d. te hebben geprobeerd doet het nog steeds niet. Nu heb ik het modem gereset. Volgens de mensen die er verstand van hebben ben je nu ook je wachtwoord instelling kwijt. Software opnieuw op de pc geinstalleerd. PC werkt weer prima. Alleen nou ziet mn hele powerbook het wireless netwerk niet meer. (voorheen wel). Wat doe ik nu weer fout? iemand een idee? Ben echt een digibeet hierin.

thanks again!

Bijdrager
    lsmisch

En heb je je netwerk een naam gegeven bij de konfiguratie van je modem??
    En heb je bij de instelling van je modem aangegeven dat je die naam wil broadkasten?
    Anders zal je powerbopk idd niet meteen je netwerk zien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.