7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    stinky

powerbook via firewire als hardeschijf?

via de onwijs soepele zoekfunctie kon ik er zo snel niks over vinden, dus bij deze mijn vraag…

ik weet dat als ik mn powerbook opstart met ‘T’ ingedrukt, dat ie zich dan gedraagt als een harde schijf die via firewire te koppelen is.

maar kan ik hem dan ook aan een kuch.. PC kuch.. hangen?
    ik heb het geprobeerd maar de windhoos herkende hem niet als externe schijf. tenminste niet iin de verkenner, want hij stond wel tussen de apparaten die ‘uitgeworpen’ diende te worden als onbekend 1394 apparaat (firewire-device dus).

iemand tips of ervaringen?
    thnx

Bijdrager
    KP

windows herkent waarschijmlijk het bestandssysteem niet… denk dat daar het probleem zit..

Bijdrager
    stinky

maar hij zou zich toch moeten gedragen als harde schijf? daar heeft het bestandssysteem toch niks mee te maken…

of zou het zijn dat een mac niet zo geformatteerd is als een pc? net zoals bij ipod gebruik als harde schijf, dat je je pod eerst op een pc moet formatteren?
    hmmm…. dat zou het wel eens kunnen zijn

zit ik hier nu mn eigen probleem op te lossen? :?

Bijdrager
    Laiste

Dat zou nog eens handig zijn, als jij altijd je eigen probs oplost, mag je van mij vaker terug komen:)

Anyway, ik denk idd dat er toch wel een verschil zit tussen een iPodje of een Mac als harde schijf… sowieso blijft het altijd maar bidden met een PC in de buurt… hoevaak werken er dingen soms of helemaal niet terwijl ze dat volgens de ‘experts’ wel zouden moeten doen? Ehmm… die hele oude slogan, plug and play? Blijft voorlopig nog wel actueel denk ik.

Laat even weten als je het probleem idd hebt opgelost?

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    walinsky
    ”stinky”

maar hij zou zich toch moeten gedragen als harde schijf? daar heeft het bestandssysteem toch niks mee te maken…

of zou het zijn dat een mac niet zo geformatteerd is als een pc? net zoals bij ipod gebruik als harde schijf, dat je je pod eerst op een pc moet formatteren?
    hmmm…. dat zou het wel eens kunnen zijn

zit ik hier nu mn eigen probleem op te lossen? :?

Inderdaad; je zit hier je eigen probleem op te lossen;
    Ja; hij gedraagt zich als harde schijf
    Jawel: daar heeft het bestandssysteem (format) ALLES mee te maken
    Inderdaad: het probleem is dat een mac niet zo geformatteerd is als een pc.
    ’n Windoze doos kan ’t apple-bestandssysteem (in jouw geval hoogstwaarschijnlijk MacOs extended) niet lezen.

Wat ik niet begrijp is dat je niet gewoon windows filesharing aanzet op je mac;
    Je prikt een netwerk-touwtje in de machines hun kont; en de windoze-bak heeft wel de beschikking over de harde schijf van je mac.

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Als je dit op je PC installeert van kan ‘ie als het goed is wel HFS+ lezen.

http://www.macdisk.com/mden.php3

Suc6

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.