9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iSander

PowerBook verbinden met MacMini dmv FireWire

Hallo,

Ik heb nu een PowerBook en MacMini. Aangezien ik hier in mijn kamer slechts één utp connecter heb (ik ga me volgende week een switch kopen) kan ik dus maar één macje op mijn netwerk connecteren. Nu zou ik graag wat bestanden overzetten van mijn PowerBook naar mijn MacMini. Hoe kan ik dat oplossen met een FireWire kabel? Ik dacht door die te verbinden zal er wel een externe HD gevonden worden op het bureaublad. Maar er gebeurde niks. Gaat dit überhaubt wel?

Thanks in advance!
    iSander

Bijdrager
    maarten20

heb je je powerbook of mac mini wel in de target mode opstart?

Bijdrager
    www.project-euh.com

– Firewirekabel ertussen
    – PowerBook opstarten met T ingedrukt
    – En daar istie als harde schijf.

Bijdrager
    iSander

Aha. Ik die target mode (met t opstarten)…
    Ik heb dat in het begin gedaan voor m’n user over te zetten. Maar ik wist niet dat je dat achteraf ook nog kon gebruiken als schijf. Ga ik onmiddelijk proberen.

Hartelijk dank!
    iSander

Bijdrager
    MacFlurrie

je kunt ook gewoon een utp kabel direct tussen je 2 mac’s hangen gaat prima.. en gewoon zooi via redevous oversturen… of ftp kan ook…

Bijdrager
    Buzz

FireWire gaat alleen wat sneller dan netwerkkabel op de Mac mini, want die heeft geen gigabit ethernet aansluiting.

Bijdrager
    iljitsch
    ”Buzz_D”

FireWire gaat alleen wat sneller dan netwerkkabel op de Mac mini, want die heeft geen gigabit ethernet aansluiting.

Valt wel mee, die 2.5″ harddisks in laptops en de mini zijn niet zo vlot.

Wat je ook kan doen is op beide systemen de firewirepoort als netwerkpoort toevoegen (system preferences -> network -> show: network port configurations -> new -> built-in firewire). Je kan dan files uitwisselen zonder dat één van de machines in target diskmode moet staan en je kan ook je UTP verbinding naar ’t internet delen over firewire zodat beide machines het net op kunnen.

Bijdrager
    iSander
    ”iljitsch”

Valt wel mee, die 2.5″ harddisks in laptops en de mini zijn niet zo vlot.

Wat je ook kan doen is op beide systemen de firewirepoort als netwerkpoort toevoegen (system preferences -> network -> show: network port configurations -> new -> built-in firewire). Je kan dan files uitwisselen zonder dat één van de machines in target diskmode moet staan en je kan ook je UTP verbinding naar ’t internet delen over firewire zodat beide machines het net op kunnen.

Voila dit is echt exact wat ik bedoelde. Bedankt!

Bijdrager
    iSander

Gisteren werkte dat helemaal perfect. Vandaag echter niet. Beide FireWire poorten hebben een IP adres. Ze zijn verbonden en internet staat gedeeld. Mijn PowerBook geeft aan dat hij internet ontvangt op actieve FireWire (+ IP). Ook het ledje ervoor staat groen. Dus alles zo OK moeten zijn. Dan op mijn MacMini staat ook een groen lampje bij mijn actieve FireWire (+ IP). Maar als ik probeert te connecteren via ‘network’ met m’n powerbook krijg ik onderstaande melding:
    Klikker de klik
    En als ik op mijn PowerBook probeer te connecteren met de MacMini geeft zij:
    Verbinding mislukt: Deze bestandsserver wordt uitgevoerd op deze computer. Open de volumes en bestanden lokaal. <OK>
    En nochtans zijn de ledjes bij alletwee de poorten OK (groen). Heeft iemand raad?

gegroet,
    iSander

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.