15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    huinkroese

Powerbook traaaaag…

Sinds een paar dagen is m’n PowerBook (1,67Ghz / 1,5Gb RAM) zo traag als stroop.
    Nu kijk in in activitymonitor naar netwerk en daar zie ik ± 1 miljoen inkomende en uitgaande pakketten.
    Kan het daar iets mee te maken hebben, of weet iemand wat dat inhoud?

Zou het anders aan de volgende programma’s kunnen liggen:

• Flip4Mac
    • BitTorrent
    • Salling clicker

Ik heb geen idee, maar het werkt heel vervelend zo.
    Heb al m’n PRAM gezapt… doet niks.

Dank voor de hulp alvast.

Moderator
    unSOUND

Bittorent staat er om bekend je computer qua prestaties terug naar de oertijd te sturen, grote kans dat het daar aan ligt. Heb je het ook als je inlogt als een andere gebruiker ?

Bijdrager
    wilko

BitTorrent client Azureus misschien?

Bijdrager
    Vin
    ”wilko”

BitTorrent client Azureus misschien?

is die zo zwaar dan??

Moderator
    unSOUND

Ja. Azureus gebruikt JAVA, wat enorm traag werkt. LimeWire ook trouwens.

Bijdrager
    Vin

wat zou dan eventueel een goede vervanger van azureus zijn??

Moderator
    unSOUND
    Bijdrager
    Nikita

Ja, bijvoorbeeld Transmission of Xtorrent. Die laatste is een soort kruising tussen een BitTorrent client en een P2P iets, in de zin van dat je gewoon binnen het programma kan zoeken naar de Torrent bestanden en die direct kan downloaden. Heel prettig.

Bijdrager
    huinkroese

Ik gebruik als client gewoon:

Maar ik krijg toch het idee dat het daar niet aan ligt… ook als ik Bittorrent uit heb staan blijf ik een hele trage computer houden, standbal galore zeg maar…
    Ik begin een beetje te denken dat het iets met Safari van doen heeft omdat als ik herstart de computer weer fris oogt en voelt, en als ik even zit te surfen ‘slaat het ineens toe’.
    Ik kan dan in Safari geen venster meer sluiten zonder er een paar minuten op te moeten wachten, en dat is nogal irritant.
    Ik heb eerder (tijdens 10.4.7) gedoe gehad dat de AirPort de bron van vertragingen en een ‘haperende’muis was, wat ook inhield die m’n PB traag als modder werd, maar dat manifesteerde zich wel anders.
    De gedachte is ook nog door m’n hoofd geschoten dat het aan m’n RAM kan liggen.
    Als ik namelijk nu (net opnieuw opgestart) de activiteiten monitor bekijk zie ik dit:

Bij beschikbaar staat nu 1,22 Gb. Dat is niet zo vreemd want ik heb alleen Safari aan, maar als ik dus zo’n ‘vastloper’ krijg, staat daar maximaal 200Mb, terwijl ik dan ook alleen Safari aan heb, maar alle andere programma’s heb afgesloten, in tegenstelling tot nu, omdat ik ze nu nog niet aan heb gehad.
    Hetzelfde verhaal geld voor m’n processor, die stond net continu op 70% / 90% terwijl ik wel een aantal zware programma’s open had maar er niks mee deed. Vervolgens heb ik alles afgesloten maar het programma Menu Meters, wat ik heb gedownload om te kijken wat de boel ophield, bleef aangeven tussen de 40% / 80% CPU activiteit.

Dat vind ik vreemd.
    Maar ik heb geen flauw idee hoe ik hier nu weer vanaf kom!

Kan iemand iets met de bevindingen van hierboven, en alvast bedankt voor reeds gepostte en nog te posten reacties.

Moderator
    unSOUND

Het kan zijn dat de deamon van bittorent nog wel actief is… dus dat het programma niet draait hoeft niet altijd wat te zeggen. Wat staat er in activiteitenweergave bij “alle processen” ?

Bijdrager
    Vin
    ”unSOUND”

Kies maar:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1017174#1017174

:wink:

bedankt maar na daar gekeken te hebben heb ik toch besloten om bij Azureus te blijven!

Bijdrager
    LuCaZ

Ik heb precies hetzelfde probleem.
    Als ik iets wil op starten duurt het een eeuwigheid, aanmelden op MSN duurt 5minuten (Laden van contact pers, wie online is e.d).
    Ik heb ook eens gekeken naar mijn systeemgeheugen en ik had nog maar 20mb over (van de 1024), echter ik heb safari hierna afgesloten en het gebruik zakte in 1 keer 500mb(!) daarna heb ik Safari opnieuw opgestart en nu blijft hij stabiel op 550mb gebruik.
    Wat kan ik hier aan doen?

Gr.

Edit: Het gaat hier over een Powerbook G4 1,67Ghz 17″ met 1GB ram.

Bijdrager
    LuCaZ

Niemand?
    Dit is echt een ware ellende om mee te werken.
    Met alleen Safari en MSN actief is er niet mee te werken, zijn er problemen hierover bekend?

Bijdrager
    jeroenimo

Als je Mac poeptraag word zou ik als eerste Activiteiten monitor eens aanzetten en kijken welke processen veel van je cpu vragen,

Er was een bug in de finder ooit (veroorzaakt door een exif tag van een Nikon foto) die de hele finder in de stress hielp. en de enige oplossing hiervoor was de finder te force quitten, zelfs rebooten hielp ook niks. Daarna moest je preview uitzetten van de finder en dan was het goed.

Ik gebruik MenuMeters om altijd te kunnen zien wat mijn processor(tjes) aan het doen zijn..

Bijdrager
    LuCaZ

Ik dénk dat het is opgelost.
    Toen ik in de activiteiten monitor keek zag ik “Mediacentral Launcher” staan en dit programma gebruik ik nooit en gebruikte bijna 30% van de processor, ik heb dit gedeinstalleerd en alles werkt terug normaal!

En MenuMeters is inderdaad een leuk programma
    Bedankt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.