25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

powerbook toch laten repareren ??

dag beste mensen,
    Graag jullie mening..

Zoals jullie misschien wel eerder hebben gelezen baal ik als een stekker dat als mijn pb 15 inch dichtgeklap staat dat de rechterkant omhoogbuigt.
    Vol goede moed heb ik hem naar een apple cente gebracht en de medewerkers daar zeiden ook zeiden ook dat hij inderdaad erg afwijkt.
    Na lang beraad bij mezelf toch maar laten repareren onder garantie (het is wel zoiets waar ik me aan ga storen)

Vervolgens werd ik vanmiddag gebeld door het reparatiecentre van apple met de opmerking dat ze hem wel kunnen repareren maar dat hij dan waarschijnlijk ergens anders niet helemaal goed aansluit oftwel van het ene cosmetische probleem naar het andere en ze hebben mij het dan ook afgeraden om het te laten repareren. Want ze moesten hem echt helemaal binnenstebuiten keren heb ik van ze begrepen en het in elkaar zetten was erg moeilijk.

Op dat moment dacht ik dus van , ook zij hebben hier ervaring mee laat maar zitten. Maar ik moet toch toegeven dat ik niet tevreden ben. Het is mijn eerste apple en ik baal er echt enorm van dat een laptop die bijna 3000 euro heeft gekost aan de rechterkant iets omhoogbuigt.
    Nu is mijn vraag wat vinden jullie van dit hele verhaal ?
    Moet ik het advies van de technische dienst in de wind slaan? Hebben jullie andere ervaringen ?

Alvast bedankt voor de reacties…..want ik weet echt niet wat ik moet doen…..:?

Bijdrager
    marloez

hoe lang heb je m al? Ik vind het echt belachelijk! Als het niet te fixen is, regelen ze maar een nieuwe! Ze geven tenslotte ook zelf toe dat het niet zo hoort! Doorzeuren dus!

Bijdrager
    Jesper

3000 Euro is niet niets, ik vind dat je een nieuwe hoort te krijgen, en anders gewoon een hele nieuwe case. Laat hun het maar zo repareren dat hij net zoals een normale powerbook is, hoe ze dat doen moeten ze zelf maar uitzoeken.

Heb je er trouwens een foto van? Ben wel benieuwd.

Bijdrager
    ram0n

Heb hem nu bijna 4 maand, het is me eerder niet opgevallen. Maar de laatste tijd gebruik ik hem veel dichtgeklapt dus toen viel het mij echt op!
    Maar denken jullie dus dat ik wel sterk sta?
    Heb hem gekocht bij Bossina(groningen) maar wooon nu in Arnhem dat reparatiecentre belde mij dus op….
    Misschien moet ik hem naar Bossina brengen ??
    Shit zeg ik baal hier ontzettend van!!!!
    Maar goed dat reparatiecentre weet toch welwat ze zeggen lijkt mij ?? zij hebben ervaring in dat soort dingen toch ??

Bijdrager
    Dorkiban

Ja vind het ook: wat ze moeten doen om het goed te krijgen is jouw zaak verder niet….. Ze moeten hem gewoon goed leveren, en wat daarvoor nodig is, dat moeten ze zelf maar uitzoeken.

Bijdrager
    ram0n

@jesper
    Nee heb er geen foto van maar aan de rechterkant waar hij omhoogbuigt scheelt het ongeveer 3a4 milimeter.:cry:

Bijdrager
    ram0n

Weet je wat ik ook heel vreemd vond.
    Toen ik het reparatiecenter belde vroegen ze me waarom ik hier niet eerder mee was gekomen.
    Vond ik ook heel erg vaag……
    Het probleem bij mij is dat ik nogal vaak zenuwachtig word bij dat soort dingen pffffffff ben helemaal niet iemand die voor zichzelf opkomt ofzo……
    Dan denk ik later altijd van heej fuck maar dat pik ik niet…:oops:

Bijdrager
    marloez

moet ik het even voor je navragen morgen bij Bossina? Moet toch daarheen, want mn airport werkt niet meer naar behoren! Lig er continu uit! AAARGH!

Bijdrager
    ram0n

heej maarloez
    das lief van je maar ik denk dat ik ze morgen zelf wel even bel.
    vervelend van je airport hoop dat ze dat kunnen maken.:)

Bijdrager
    marloez

okee, das ook prima!:)

ik hoop dat je gewoon een nieuwe krijgt! vind wel dat dat zou moeten, en anders repareren ze m maar zodat je er niks meer van ziet!
    Heb je applecare? Of valt dat daar niet onder?
    Ik heb het wel, ben benieuwd of mijn probleem daaronder valt!

Bijdrager
    Xserve

3 à 4 millimeter.

Is dat echt goed merkbaar?:roll:

Moderator
    unSOUND

3 á 4 millimeter is aardig wat.

Als je hem kan missen, laten maken dan, en geen medelijden hebben met de medewerkers, het is JOUW laptop, JIJ hebt ervoor betaald, JIJ hebt recht op een goed product.

Bijdrager
    Bigs

Dit hoort niet natuurlijk en komt ook vaker voor. Bij de meeste mensen wordt het uiteindelijk wel onder garantie verholpen. Ik zou zeggen, google eens op ‘powerbook case warp’.

Bijdrager
    macpro

Laten maken is ook niet direct een optie.
    Om het scherm los te halen moet de hele PowerBook uit elkaar.
    Daar wordt je ook niet vrolijk van.
    De kans dat er dan iets anders mis gaat is aanwezig.
    Bij mijn PowerBook 12″ ben ik op die manier van de regen in de drup gekomen.
    Voor mij voldoende reden om te zeggen: laat maar zitten.

Bijdrager
    ram0n

ja heb veel gelezen over die ‘powerbook case warp’.
    Maar als ik het laat repareren wie zegt dat het dan niet weer gebeurd?

pff weet echt nog stteds niet wat ik moet doen…:? :x

Bijdrager
    georg88
    ”ram0n”

Weet je wat ik ook heel vreemd vond.
    Toen ik het reparatiecenter belde vroegen ze me waarom ik hier niet eerder mee was gekomen.
    Vond ik ook heel erg vaag……
    Het probleem bij mij is dat ik nogal vaak zenuwachtig word bij dat soort dingen pffffffff ben helemaal niet iemand die voor zichzelf opkomt ofzo……
    Dan denk ik later altijd van heej fuck maar dat pik ik niet…:oops:

Gewoon even blijven “Zeuren” Ramon bij Bossina, ik denk dat ze ook niet moeilijk doen.
    De PowerBooks zien er ook geweldig uit maar cosmetisch zitten ze nog wel eens vreemd in elkaar. Laatst hier een exemplaar gehad waarvan het toetsenbord links een paar millimeter hoger ligt dan rechts. Het resultaat als je de backlite verlichting ziet branden schijnt het links onder de toetsen door.
    Kniesoor die daar op let zou je zeggen, nou hinderlijk kan het zijn;-)

Bijdrager
    georg88
    ”marloez”

okee, das ook prima!:)

ik hoop dat je gewoon een nieuwe krijgt! vind wel dat dat zou moeten, en anders repareren ze m maar zodat je er niks meer van ziet!
    Heb je applecare? Of valt dat daar niet onder?
    Ik heb het wel, ben benieuwd of mijn probleem daaronder valt!

Dit valt nimmer binnen AppleCare….
    De AppleCare gaat “buiten” garantie in en buiten garantie kunnen cosmetisch fouten niet worden geclaimed bij Apple.
    Maar het blijft vaag.
    Apple gaat ervan uit dat mensen hun produkt bij aanschaf kritsch bekijken en cosmetische ongemaken gaat melden, zeker om de Quality naar een hoger level te brengen.
    Jammer dat je erniet van mag uit gaan dat het standaard het geval is als een machine de fabriek verlaat;-)

Bijdrager
    ram0n

@ georg88
    dat soort dingen maak je dus vaker mee in de winkel?
    Hier in arnhem bij het apple center kenden ze het probleem helemaal niet!
    Ga morgen even bellen naar Bossina even kijken wat hun reaktie is ………..

Bijdrager
    jmk4

het hoort niet, je hebt garantie, dus verlang gewoon een nieuw beeldscherm. 1 van de redenen dat je flink betaalt voor een apple is juist die garantie/service. succes!

Bijdrager
    Furia

Dit heeft de mijne ook… ik dacht alleen dat het gebruikerssporen waren.. Is misschien ook wel zo, aangezien hij van de eerste generatie PB’s is;) Ik zou ook gweoon Bossina even bellen, hoewel ik wel slechte verhalen over ze heb gehoord, hebben ze mijn PB 2 weken terug toch maar weer mooi gered van een gewisse dood!

Bijdrager
    ram0n

Heb net even met Bossina gebeld en ze vinden het belachelijk dat ze hier in Arnhem zo reageren!

Ze vinden echt dat ik hem gewoon moet laten repareren! Ik heb dus besloten om maandag mijn powerbook hier in Arnhem op te halen en hem vervolgens maandag naar Bossina brengen om hem daar te laten repareren!

Ik kan zelf ook veel beter opschieten met de mensen van Bossina, dat word een ritje groningen dus!

Bijdrager
    remcodb2

in ieder geval blijven doorzeuren, ik heb zelf ook gemerkt dat als het om service gaat apple niet altijd even meewerkend is (en dat vind ik zeer slecht met deze prijzen!).

Bijdrager
    Broer Konijn
    ”ram0n”

Heb net even met Bossina gebeld en ze vinden het belachelijk dat ze hier in Arnhem zo reageren!

Weet je zeker dat er gezegd is dat het “belachelijk” is dat AC Arnhem zo reageerd? Arnhem stuurt de machine waarschijnlijk naar een Apple Service Centre en ik begrijp dat ZIJ geadviseerd hebben om het zo te laten? Het is normaal dat een scherm speling heeft als hij dichtgeklapt is, enkele milimeters is niet vreemd. Het klopt ook dat het erg moeilijk is om een PB scherm precies goed te herpositioneren als hij eenmaal helemaal uit elkaar is geweest. Het Service Centre waarschuwde dus dat de speling DAARNA groter kan zijn dan het NU is, begrijp ik…. een ‘belachelijke’ waarschuwing is het dus zeker niet…..

Moderator
    unSOUND
    ”Broer

Het is normaal dat een scherm speling heeft als hij dichtgeklapt is, enkele milimeters is niet vreemd.

Een beetje speling is niet erg, maar de topicstarter geeft aan dat het rechts een paar millimeter meer is dan links… en DAT is niet normaal.

Bijdrager
    ram0n

@broer konijn
    Uhm ja Bossina vond het erg vreemd dat ze dat zeiden ze vonden het inderdaad belachlijk!
    En de apple centre hier in Arhem heeft een eigen reparatiecentre namelijk in Wageningen….dus hij gaat niet naar een landelijk reparatiecentre….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.