30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Almerrrrr

Powerbook te koop aangeboden en nu.

Ik heb van de week mijn powerbook te koop aangeboden i.v.m. aanschaf intel mac.
    Nu krijg ik een hoop reacties alleen de hoogste is helaas beetje vaag. (nigeria he :P)
    Dit is het mailtje wat ik terug kreeg.

hello seller
    I am Dr morgan fisher from united states here.i find your product very nice and will like to buy it for my daugther who is working with local hospital im nigeria.but first of all, i will like to know the condition of this product?the shipping cost to nigeria, and mode of payment?i can personal pay directly to you via my bank wire transfer of by moneygram international….i will also responsible for the shipping cost and kindly let me know all the total cost with last price, i will pay any amount you offered if the product is like what you said on the website and i will be happy to read back from you urgently.

Nu is nartuurlijk de vraag moet ik dit gewoon negeren of hier op in gaan om te kijken hoever ze gaan??

Bijdrager
    buxx

Select –> delete.
    Niet op in gaan, Nigeria sowieso niet.

Bijdrager
    Rickje

Troep => Deleten

Bijdrager
    Nihilist

Jawel, op ingaan. Beetje lol meeschoppen; doe ik ook altijd.

Het gaat vast ergens op uitkomen dat je het ergens heen moet sturen voor je je geld hebt; niks versturen maar een beetje aan het lijntje houden.

En hier kun je dat aan-het-lijntje houden een beetje oefenen:D

Bijdrager
    KR1275

Voor iemand uit de VS is het bar slecht Engels. Ze proberen je bankgegevens te bemachtigen. Niet op reageren dus, ook niet voor de lol.

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”Richard

Voor iemand uit de VS is het bar slecht Engels. Ze proberen je bankgegevens te bemachtigen. Niet op reageren dus, ook niet voor de lol.

Zo,n idee had ik al altijd vaag maar ja het bod is aantrekkelijjk he :?

Bijdrager
    Norbertje

Ik heb ’n déja-vu. Vorige week heb ik volgens mij hetzelfde gelezen. Conclusie was toen: nep!

Geblokkeerd
    interFACE

[size=18:3393787f54]G o u d e n R e g e l : [/size:3393787f54]

Als het te mooi is om waar te zijn, is het te mooi om waar te zijn :P

maarten

Bijdrager
    Rolf

Ik vind het bijna verbijsterend zo’n vraag hier tegen te komen….sorry dat ik het zeg….

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”Rolf”

Ik vind het bijna verbijsterend zo’n vraag hier tegen te komen….sorry dat ik het zeg….

Hoezo verbijsterend elkaar op de hoogte brengen van dit soort zaken is toch ook functie van een forum??

Bijdrager
    J-roen

Verbijsterend is misschien een groot woord. Maar zelfs mijn oma weet inmiddels wel dat Nigeria foute boel betekent.

Bijdrager
    Maced.2
    ”Rolf”

mmmmm …een goede zaak om dat hier ff te melden:D

Moderator
    Pete.Z

Dat is oud………..

Maar gewoon wat heen en weer emailen is erg vermakelijk,kan ik je melden.
    Die jongens beloven en doen de gekste dingen om jou maar op te kunnen lichten,tot foto’s van zichzelf aan toe.

Zoek eens op internet en je komt heel wat hilarische verhalen tegen.:D

Bijdrager
    Esquare
    ”Almerrrrr”

Hoezo verbijsterend elkaar op de hoogte brengen van dit soort zaken is toch ook functie van een forum??

Zeker, maar die twijfel in je bericht is toch wel opmerkelijk… Waar ik wel benieuwd naar ben, is via welk medium dat ding te koop hebt gezet.

Bijdrager
    Almerrrrr

Marktplaats uiteraard.

En juist door de twijfel hier de vraag kan het wel negeren maar ja als iemand hier wel eens op
    een soortgelijke mannier iets verkocht heeft hoor ik het graag.

Maar uiteraard was mijn eerste gedachte ook wissen hoor.

Bijdrager
    Paul

Lekker op ingaan en lol trappen. Vraag eerst even z’n adresgegevens, telefoon etc. Als je antwoord krijgt vraag hem ff hoe het komt dat z’n engels zo slecht is. Vervolgens even een voorschot laten overmaken op een fake rek.nr.
    Leuk toch om dit aan te pakken? :mrgreen:

Bijdrager
    trabant

google maar eens op scambaiter en 419.
    En neem eens een kijkje in de prijzenkast van http://www.419eater.com/ .

Bijdrager
    sypie

Zo ben ik laatst een hele avond bezig geweest op http://www.internetoplichting.nl , alleen maar lezen wat andere mensen geloven. Mensen willen gewoon bedrogen worden. Er zijn daar ook ontzettend veel van dit soort dingen te vinden. Steeds weer in het engels, steeds weer voor een zoon/dochter die studeert/werkt en het niet kan betalen bla bla bla..

Ik heb laatst ook gereageerd op eBay op een hele mooie, nieuwe, canon 30D. 10 euro was het startbod…dat moest natuurlijk kunnen… En later kreeg ik een e-mail: de veiling was ingetrokken door de verkoper…Da’s nou weer jammer..

Ik heb afgelopen weekend toch de 30D in handen gehad met alles er op en er aan..Maar dat terzijde..

Bijdrager
    joffrie

Het is eigelijk absurd.
    Is er in héél Amerika niemand die een tweedehands powerbook verkoopt, dat lijkt mij raar.
    Daarom alleen al, dat zaakje stinkt, afblijven.
    En niks lol maken, gewoon negeren.

Bijdrager
    ming

ja lekker aan het lijntje houden!
    zo heb ik ‘ns virtueel met iemand in een cafe in Barcelona afgesproken. Maar toen liet ie niets meer van zich horen.:D

Bijdrager
    fabiankroezen

je kan het proberen via Paypall. Hierbij komen geen bankgegevens vrij. Alleen je paypall e-mailadres.

Je kan het proberen via een bank cheque van de koper alleen moet het gegarandeerd zijn en verzekerd.

Ik zou sowiezo niks versturen buiten de EU.

Dus de tip is wat de meesten zeggen. verwijderen en niet meer op reageren

Bijdrager
    RenderingRebel

Haha, ik heb hetzelfde nu
    Heb m’n windows laptop te koop gezet een kreeg meteen een reactie:

Dear Seller,

I Am Mrs Mary Ahan from United Kingdom,I want to buy
    your laptop,i can understand what you are saying please i was invite to this site thourgh my friend But i will like to ask some question about the laptop.

(1) I want to know the Condition of the laptop?

(2) I want to know if my offer for the laptop is ok?

Why am asking of this question is because,i want to buy this laptop for my husband Cafe in Nigeria. And i want to send it to him as a suprise
    package. So if my offer is ok for the item,kindly mail me back so that we can talk about the transaction.I will be expecting your reply.

Thanks,

Best Regards,

Mrs Mary Ahan.

Serieus, ik kwam niet meer bij!
    [/code]

Bijdrager
    joffrie

Wat hebben die toch allemaal met Nigeria??
    Waarschijnlijk hopen die dan medelijden zou opwekken.
    En dat je daar door nog gemakkelijker in de val zou trappen!!

Het is misschien zelfs nog dezelfde oplichter. Wie weet?!

Bijdrager
    georg88

Misschien hebben sommige hier iets aan! Niet op ingaan maar het neemt hand over hand toe op Marktplaats.

Dit is de vraag:
    ————————
    Hoe kom ik van al die nep biedingen af?
    Ik word gek de laatste tijd van al die troep en misleidingen.

Alle mailadressen met Verzionmail, kunnen jullie die niet blokkeren?

Hartelijk dank voor uw bericht.
    Dit is inderdaad erg vervelend. Deze personen maken vaak steeds nieuwe
    e-mail adressen aan. Wij doen al het mogelijke om deze personen van onze
    site te weren. Een aantal personen met de betreffende e-mailadressen
    zijn inmiddels geschorst.
    Trap niet in de Nigeria methode of money transfer, geef geen rekeningnummers!
    Marktplaats adviseert u voorzichtig te zijn met geïnteresseerden vanuit
    het buitenland. In de meeste gevallen blijkt het hier namelijk om
    oplichting te gaan.
    Wij zetten alle mogelijke technische middelen in om deze mensen te weren
    van Marktplaats. Helaas zijn het meestal bezoekers die reageren op
    advertenties en adverteerders rechtstreeks per e-mail benaderen.
    Daardoor is het lastig om de gegevens van deze mensen te verzamelen en
    gericht actie te ondernemen.

Bekijk ook de pagina over veilig handelen:
    http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen.html

Ontvangt u toch een reactie die u verdacht vindt? Neem dan contact op
    met Marktplaats via het contactformulier. Kopieer de verdachte e-mail
    naar uw bericht en vergeet niet de e-mail header mee te sturen. Dan
    kunnen wij deze persoon weren van de site.

Hoe kunt u een verdachte “koper” herkennen?
    – e-mail is geschreven in slecht Engels
    – geen Nederlands e-mailadres
    – bieden boven de vraagprijs
    – product wordt gekocht voor iemand anders (familie, bekenden)
    – voorstel om te betalen via Western Union, BidPay, Moneygram,
    Cheque etc.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ellen

Helpdesk medewerker
    http://www.marktplaats.nl

N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u
    vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te
    wijzigen.

Bijdrager
    waa
    ”Rolf”

De meeste Nigerianen zijn daar net zo verbijsterd over. En ze lachen zich suf op weg naar de bank. D’r is zelfs een hit gemaakt over de oplichters:

‘Westerling, ik neem al je geld en dan ben ik verdwenen. Ik ben de winnaar en jij bent de verliezer’, zingt Nkem Owoh in de Nigeriaanse hit: ‘I go chop your dollar’. Vooral in de Nigeriaanse hoofdstad Lagos kent iedereen de single die weergeeft hoe veel bewondering sommige Nigerianen hebben voor oplichters.

Bijdrager
    Oppie
    ”Rolf”

Helemaal mee eens!
    Maar deze quote zegt genoeg waarom dit tuig het toch blijft proberen en blijkbaar succesvol blijft:

”Almerrrrr”

Zo,n idee had ik al altijd vaag maar ja het bod is aantrekkelijjk he :?

Hebberigheid maakt de mensen onnozel…

Bijdrager
    Oppie
    ”fabiankroezen”

je kan het proberen via Paypall. Hierbij komen geen bankgegevens vrij. Alleen je paypall e-mailadres.
    Je kan het proberen via een bank cheque van de koper alleen moet het gegarandeerd zijn en verzekerd.

En wat is dit nou voor een advies?
    Je moet niks proberen; ze zijn altijd slimmer hierin dan jij, dus ‘proberen’ = geld weg!

Bijdrager
    Rolf
    ”Almerrrrr”
    ”Rolf”

Nouja, laat ik het dan zo formuleren.
    – Sinds 1990 (minimaal) bestaan de bekende Nigeriaanse faxen waarin je kunt meedelen in ‘gevonden miljoenen’
    – Sinds 2000 hebben de heren email ontdekt; ook hier zijn miljoenen weg te geven. Je hoeft alleen maar even je bankrekening te geven en klaar is kees
    – Sinds 2 of 3 jaar geleden zijn ook plekken als Ebay en Marktplaats door ze ontdekt. Je hoeft alleen maar even je bankrekening te mailen en klaar is kees. Het bod van 3000 Euro op je mobieltje (echt waar, heb het zelf meegemaakt) verandert snel in een geplunderde bankrekening.

Alleen als je de afgelopen 15 jaar onder een steen hebt gewoond mag je je hiermee onbekend verklaren…..kom op zeg

En als je zo’n avontuur es echt wil lezen, om met buikkramp van het lachen over de grond te rollen moet je dit boek es kopen…..http://www.vassallucci.nl/vassa/flappen/5225joekencall.htm

Bijdrager
    J.Baauw

Het zou het eerste goede zijn wat naar Nigeria toe gaat denk ik.
    Niet doen is rotzooi kan niet anders.
    LATer
    JNN

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”Rolf”
    ”Almerrrrr”
    ”Rolf”

Nouja, laat ik het dan zo formuleren.
    – Sinds 1990 (minimaal) bestaan de bekende Nigeriaanse faxen waarin je kunt meedelen in ‘gevonden miljoenen’
    – Sinds 2000 hebben de heren email ontdekt; ook hier zijn miljoenen weg te geven. Je hoeft alleen maar even je bankrekening te geven en klaar is kees
    – Sinds 2 of 3 jaar geleden zijn ook plekken als Ebay en Marktplaats door ze ontdekt. Je hoeft alleen maar even je bankrekening te mailen en klaar is kees. Het bod van 3000 Euro op je mobieltje (echt waar, heb het zelf meegemaakt) verandert snel in een geplunderde bankrekening.

Alleen als je de afgelopen 15 jaar onder een steen hebt gewoond mag je je hiermee onbekend verklaren…..kom op zeg

En als je zo’n avontuur es echt wil lezen, om met buikkramp van het lachen over de grond te rollen moet je dit boek es kopen…..http://www.vassallucci.nl/vassa/flappen/5225joekencall.htm

Nou dan heb ik dus 15 jaar onder een steen gewoond.:P

Tuurlijk zijn dit soort verhalen mij niet onbekend maar is dat dan een reden om dit soort dingen niet te delen met de rest van het forum. En je hoeft het niet te lezen hoor.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.