9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wkamphuis

Powerbook stroomkabel op ipod adapter

Hoi,

de lange 220v stroomkabel van mijn powerbook past niet in de ipod adapter, de stekker mist net een klein geleufje voor de adapter. Dit lijkt me volkomen onlogisch, de stroomkabel levert 220v en de adapter wil 220v, zou prima samen moeten gaan. Hebben alle (generaties) stroomkabels/adapters dit of ben ik de enige?

Ik heb de stroomkabel van een 1.25Ghz 15″ powerbook en een 40gb ipod g4.

Bijdrager
    Jakke

Ik heb geen PowerBook, maar wel een iPod 4G. Op de iPod adapter zit als enige poort een FireWire poort. Het zou me ten zeerste verbazen dat de PowerBook op het lichtnet wordt aangesloten met FireWire. Volgens mij is het dus niet mogelijk om je PowerBook aan je iPod adapter te hangen…

Bijdrager
    Rupert Nicolson

De meegelverde 110-220V kabel van de PowerBook is geaard, net als bijbehorende adapter. Door te aarden voorkom je een tintelend gevoel bij het aanraken van de metalen behuizing van de computer. Bij een iPod speelt dat niet en de adapter van de iPod is dan ook niet geaard. Bovendien zijn de aansluitingen inderdaad verschillend: FireWire voor de iPod en een driepolige plug voor de PB.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Hebben we hier te maken met twee mensen die nog nooit het hoekje van hun ipod adapter hebben afgehaald? :)

Bijdrager
    Buzz

Toch heeft Rupert denk ik wel een beetje gelijk. De lange kabel van de PowerBook is geaard, en de adapter van de PowerBook heeft ook een metalen palletje om het hoekje op zijn plaats te houden, terwijl die van de iPod van plastic is.

Aan de andere kant kan het andersom wel, dus het ongeaarde hoekje van de iPod adapter op de PowerBook adapter aansluiten. En daarbij heb ik nog nooit last van een tintelend gevoel gehad.

Bijdrager
    Rupert Nicolson
    ”Buzz_D”

En daarbij heb ik nog nooit last van een tintelend gevoel gehad.

… werk je dan wel op een Mac?:lol:

Bijdrager
    Buzz

Ha! :D

Maar anyway, het lijkt me toch dat zo’n lang dik snoer voor zo’n simpele iPod een beetje overbodig is. Misschien bestaan er wel FireWire verlengkabels, die veel effectiever zijn.

Bijdrager
    Rupert Nicolson

Ben ik met je eens, Buzz_D. Voor een iPod heb je dan ook geen aarding nodig, je hoeft er immers niet op te typen.

Maar eh… ik merk echt verschil als ik met een ongeaard snoer op mijn PB werk. Het aluminium rondom het toetsenbord staat dan een beetje onder stroom en dat tintelt nu eenmaal. Daarom is die nok in de PB-adapter ook van metaal, dat is je aarding. En vandaar ook die driepolige plug.

Bijdrager
    wkamphuis
    ”Rupert

De meegelverde 110-220V kabel van de PowerBook is geaard, net als bijbehorende adapter. Door te aarden voorkom je een tintelend gevoel bij het aanraken van de metalen behuizing van de computer. Bij een iPod speelt dat niet en de adapter van de iPod is dan ook niet geaard. Bovendien zijn de aansluitingen inderdaad verschillend: FireWire voor de iPod en een driepolige plug voor de PB.

aha, ik zie nu idd pas die aarde op de kabel. Toch snap ik niet dat de powerbook kabel niet op de ipod adapter past, als de ipod adapter niet geaard hoeft te zijn gebruiken ze de aarde van de powerbook kabel toch gewoon niet? Andersom kan vreemd genoeg wel, een ongeaarde (kleine) plug van de ipod adapter past wel op de geaarde powerbook adapter. Volgens mij had het precies andersom gemoeten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.