7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    DiscoveryV8

Powerbook start niet meer

Gisterenavond viel ineens mijn powerbook uit. Nu kan ik hem niet meer opstarten. Er gebeurt niets. Ik heb geprobeerd om te resetten via de resetbutton achterop, maar dat werkt niet. Nu was het zo dat de batterij op was, zonder aan het stopcontact te hangen was de batterij binnen een minuut op. En meestal klap ik het scherm gewoon dicht zonder de mac echt uit te zetten, en blijft ie aan het stroom hangen. Laatst, na een paar dagen vankantie, waarbij ik de mac wel goed had afgesloten, was ook de datum naar de beginstand. Teken dat het mini batterijtje ook op is. Zou het een samenloop van die omstandigeheden kunnen zijn dat de powerbook uit is gevallen?? Wel vreemd, want het gebeurde tijdens normaal gebruik en hij hing aan het stopcontact.

Iemand suggesties hoe ik de mac weer op kan starten?

Bijdrager
    Turbanus

Als hij met ,lader aan een stopcontact heeft gehangen waar perabuis tijdens je vakantie de stroom is afgevallen, is je batterij snel leeggezogen. Bij de nieuwe MB en MBP kan dit niet meer, omdat er eindelijk diodes zijn geplaatstin de lader.

Bijdrager
    DiscoveryV8

maar ik heb een Powerbook, en geen Macbook.

Bijdrager
    Vortix

Als je op vakantie gaat altijd je Mac afsluiten en van het stroomnet afhalen. Wel zo veilig.

Bijdrager
    tommy666

ik heb hier nog ergens een IBM thinkpad liggen(oud ding,juist goed genoeg om muziek te spelen) en die wilt nu ook niet meer opstarten omdat dt interne batterijtje leeg is.Ik denk dat je dat er best even uithaaalt en vervaangt,ga ik namelijk ook doen.

Bijdrager
    DiscoveryV8

hmm, mijn powerbook was dus goed afgesloten tijdens mijn vakantie. Ik meldde het alleen om aan te geven dat de interne batterij ook “op” is omdat de datum weer op “0” staat. En misschien dat dat een oorzaak kan zijn van het niet meer willen opstarten? Iemand nog een suggestie wat ik kan doen of wat een oorzaak kan zijn?

Bijdrager
    DiscoveryV8

niemand een oplossing of tip?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.