8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mouse

PowerBook slaapprobleem

Mijn Pismo 400 draait al een hele tijd fluitend Tiger (inmiddels 10.4.88). Sinds drie dagen echter wil hij hoegenaamd niet meer slapen.
    Maakt niet uit of ik het probeer via Apple-menu of via aan/uit-knop, hij gaat even in sluimer (letterlijk) waarbij het groene ledje precies 1 x knippert, daarna gaat het weer uit en hoor ik de CD-drive opspinnen, waarna het beeld weer aangaat en Pismo weer klaarwakker (en schijnbaar kwispelend) voor mij klaar staat.
    Dit alles ongeacht of hij van de batterij of van de netstroom consumeert

Ik heb al wat ge├źxperimenteerd met de instellingen van de energie-stand maar krijg hem nog niet in slaap.
    Heeft iemand enig idee hoe dit eigenwijze (en behoorlijk onhandige) gedrag te verhelpen ?

Bijdrager
    Turbanus

Ik ben heel benieuwd of jouw Pismo wel slaapt en weer wakker wordt als je het scherm dicht hebt gehad???

Bijdrager
    aerosoul

misschien moet je naar ’n dierenarts gaan?!

Bijdrager
    Turbanus
    ”aerosoul”

misschien moet je naar ’n dierenarts gaan?!

Ga je mond spoelen…….:wink:

Bijdrager
    aerosoul

nee.. ik moet eerst nog even m’n macbook pro uitlaten…

Bijdrager
    mac lover

wacht even… DOKTER!!!!

ja hij komt eraan….

misschien eens zijn accu zover leeg laten gaan zodat hij wel moet slapen?? dat als eerste eens een keer helemaal leeg laten lopen, accu los, er weer in en helemaal opladen (wel even zorgen dat hij niet automatisch opstart nadat hij zonder stroom heeft gezeten), en dan nog eens proberen of hij weer normaal wil slapen

Bijdrager
    Turbanus

Wacht even heren… ik heb zelf ook een Pismo en het slaapprobleem is een bekend fenomeen. Maar het is wel grappig dat ze niet per definitie allemaal hetzelfde verschijnsel vertonen….

Bijdrager
    Mouse
    ”Turbanus”

Ik ben heel benieuwd of jouw Pismo wel slaapt en weer wakker wordt als je het scherm dicht hebt gehad???

Hij wil ook niet slapen met het scherm dicht. Dus als ik dat weer open klap is het scherm gewoon aan…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.