19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Maks

Powerbook RAM

hello
    ik zou 1gig ram voor mijn 12″ powerbook willen kopen.
    Nu is ram van apple zelf quablijkelijk niet echt goedkoop, en daarom zou ik voor een goedkopere variant gaan
    Ik vond zaken als dit al: http://www.transintl.com/store/cate…uestTimeOut=500
    maar het liefst zou ik een betrouwbare belgische, of eventueel nederlandse store willen hebben – (ivm facturatie)

kennen jullie soms wat?

Grtz

Bijdrager
    trabant

OSX is inderdaad erg kritisch wat betreft de kwaliteit van de ramreepjes.
    Toch moet je het gewoon bij de pc-winkel op de hoek kunnen kopen.
    Kingston geheugen is vrij populair onder maccers.
    Wat je kunt doen is de zaak aan de winkelier uitleggen met de vraag een inruilgarantie te krijgen ingeval je de eerste maand toch kernel panics krijgt.

Bijdrager
    masuran
    Bijdrager
    MedahOSX

Ik heb voor mijn PB 12″ vorige maand een 1Gb reepje gekocht via interngeheugen.com.
    Aan de linkerkant staan 4 merken eb dan zie je bij kingston staan “geheugen wizard”.
    Daar kan je kingston geheugen kiezen speciaal voor de Powerbook. Zo uit mn hoofd was het iets van 123 euro. hier is het iig goed afgeleverd en werkt het goed.

Bijdrager
    Griffendahl

Voor mijn powerbook, toen die net uit was (heb de allerlaatste serie 15″ DL met dat DDR geheugen) was er moeilijk aan geheugen te komen. Ik heb toen 1Gb besteld bij Informatique. Vrijdag ga ik een denk ik een iMac bestellen, bestel dan daar ook voor mijn iMac een 1 Gb reepje…

Inactief
    Anoniem

Ik heb 1 GB van Kingston erin zitten, werkt perfect, en levenslange garantie.

Bijdrager
    Ronnie Oktober

voor 12″ maakt het volgens mij niet zoveel uit welke module je er in stopt, 15″ en de 17″ 1 – 1.25 ghz kunnen conflicten geven met 1 gb modules. Aeon geheugen heeft hier een speciale module voor.

Bijdrager
    macpro

Ik heb in mijn PoBo 12″ en in de PoBo 15″ van iKink dezelfde 1 GB Kingston modules geplaatst.
    Werkt in beide machines probleemloos.

Bijdrager
    robino

Heeft iemand ervaring met Kingston Valueram?

Ik zie dat er twee reepjes zijn, speciaal voor de Mac en normale (Valueram).

Bijdrager
    Raikkonen

Ik was van plan om binnekort een MBP met 1 Gb geheugen te kopen en zat naar aanleiding van deze post maar s te kijken wat het geheugen daarvoor kost, nou zie ik dat 1 Gb bij interngeheugen.com maar 133 euro kost terwijl bij apple 512 extra al 105 kost. Ben je in dit geval (omdat de MBP nog zo nieuw is) misschien toch beter af met orgineel geheugen of kan ik beter een hier gewoon 1 GB bij zetten

(sorry kon er geen link bijzetten hij pakte hem niet, denk omdat er haakjes in staan)

EDIT: een wel werkende link

Bijdrager
    macpro

Als de specs goed zijn, dan kun je volgens mij net zo goed Kingston ValueRAM pakken.
    Als ik mij niet vergis heb ik die ook bij mij in de mini zitten.

In de PowerBooks (zie hierboven) zit wel “gewoon” Kingston geheugen met dit typenummer: KTA-PBG4333/1G.

Origineel geheugen bij Apple moet je alleen kopen als er tussen de haren op je rug ook geld groeit. :wink:

Bijdrager
    danielpunt

Ik heb 1gb Kingston Value ram zitten in m’n 12 inch Powerbook en het werkt perfect.

Bijdrager
    KrispijnJoseph

Weten jullie toevallig of macbookpro meer dan 2 gb ram ondersteund ? Als het dus mogelijk is om 2 latjes van 2 gb ram er in te steken ? En heeft dit veel nut ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn laptop nodig zal hebben voor hogeschool informatica dat ik dus men ram zeker nodig heb maar. Ik weet niet of het verschil tussen 2gb en 4gb groot genoeg is dat ik dubbel zoveel wil betalen er voor heb je dan ook dubbel zo goede prestaties ?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    midas
    Bijdrager
    willemvanderveer
    ”KrispijnJoseph”

Weten jullie toevallig of macbookpro meer dan 2 gb ram ondersteund ? Als het dus mogelijk is om 2 latjes van 2 gb ram er in te steken ? En heeft dit veel nut ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn laptop nodig zal hebben voor hogeschool informatica dat ik dus men ram zeker nodig heb maar. Ik weet niet of het verschil tussen 2gb en 4gb groot genoeg is dat ik dubbel zoveel wil betalen er voor heb je dan ook dubbel zo goede prestaties ?

Alvast bedankt!

Ik heb geen 2GB latjes kunnen vinden die geschikt zijn voor de Macbookpro. de Macbook is erg kritisch wat ram betreft he, je koopt snel iets wat niet compatible is. Bij simmcity.nl weten ze vaak wel wat er mogelijk is (is mijn ervaring)

Bijdrager
    beammeup

De Kingston KTA-MB667/1G is bij Centralpoint.nl wel een heel stuk goedkoper nl. 130.40 EURO incl. BTW.

:?

Bijdrager
    KrispijnJoseph

Bedankt voor de hulp!:)
    Net wat ik zocht.

Bijdrager
    FullMonty
    ”KrispijnJoseph”

Alvast bedankt!

Dude, meer dan 2 gig :o Ik zit nu in mijn laatste jaar Informatica (universitair wel) en kom ruimschoots toe met 1,5 gig (terwijl er gemiddeld Eclipse open staat met een ERG goed gevuld project, een hoop PDF’s, safari met een hoop tabs, adium, texshop… soms komt er ook keynote bij).
    1 gig had zelfs al voldoende geweest, maar om de RAM slots van mijn Powerbook maximaal te benutten toch voor een latje van 1 gig gegaan. Wat denk jij wel te draaien? Kernproefsimulaties? :P

Meer geheugen ga je alleen voelen als alles opbruikt. Voor mij is 1 gig het minimum om comfortabel te werken onder OSX. Maar ik ben een hevige multitasker. Je computer wordt er niet sneller van, vanaf 1 gig werkt OSX enorm soepel en ik kan me voorstellen dat iemand die aan intensieve videobewerking doet voor 2 gig zou willen gaan. Maar in jou geval heb je er gewoon niets aan, toch niet voor de studies die je van plan bent…

Bijdrager
    KrispijnJoseph

De minimum config dat je moet hebben is 1.5 g en er staat in koeien van letters bij dat het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk is dus k neem aan dat je ze voor iets nodig zal hebben he :p;)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.