6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

Powerbook probleem met de RJ-45 plug

ik heb de laatste tijd problemen met mijn ethernet aansluiting door middel van een RJ-45 plug.

Als ik hem erin doe dan krijg ik wel verbinding, maar als ik hem dan ook maar ietsjes eruit trek (kleine speling op de aansluiting) dan valt de verbinding weer weg. Als ik dan in mijn ehternet poort kijk zie ik dat de koperen contactpuntjes van links naar rechts in een soort ‘wave’ lopen. van laag naar hoog en dan weer naar omlaag. Hoort dit zo te zijn of is er iets mis met mijn ethernet poort?
    Zou iemand mij misschien een foto van hun eigen poort op de Powerbook G4 kunnen laten zien hoe het bij hen zit?

ik heb ook al geprobeerd om de stekker te vervangen, maar dat heeft ook geen effect. de vorige moest ik werkelijk ondersteunen door iets om constant verbinding te houden, maar bij de huidige stekker valt ie pas weg als ik hem (met de speling die op de aansluiting zit) eruit trek.

Wie oh wie kan me helpen?

Bijdrager
    Ferdinand

hoi
    vervelend, ik heb hetzelfde probleem gehad, ik kon toen een nieuw moederbord laten plaatsen voor een heleboel euri, maar heb toen maar gekozen voor de draadloze oplossing (2e hands)en dat werkt perfect.
    Het komt vooral omdat je toch waarschijnlijk veel beweegt met je pb met de ethernet snoer erin en dat gaat dan wrikken en dan kunnen er aansluitingen kapot gaan.

ik kan je helaas geen foto ervan opsturen, maar ik denk dat als je even kijkt naar je hub dat je dan hetzelfde moet zien als in je pb

succes

Bijdrager
    Sbojevets

Je pinnetjes horen er niet uit te zien als een wave in ieder geval. Die staan normaal gesproken gewoon keurig op een rijtje. Ik zou proberen om HEEEEEEEEEEEEEL voorzichtig de pinnetjes terug te trekken met een pincet ofzo. Maar het kan breken he! Maar stuk is ie toch al!

Bijdrager
    Mr.Mark

hmz, toch wel raar. want de laptop heb ik overgekocht van iemand anders en die heeft hem eigenlijk nooit als laptop gebruikt, maar meer als home-computer. en ik gebruik hem nu ook eigenlijk niet anders. dus zoveel beweegt hij ook weer niet met de kabel erin.

binnenkort komt mijn Airport Express weer terug, dus dan zal het wel weer beter zijn. misschien dat dan alle problemen voorbij zijn.

iemand anders die meer kan vertellen over de poort?

Bijdrager
    Andre

Sommige modelen hebben wel een wave…. dit is normaal.

Aan de voorkant van je ethernet aansluitingen zitten twee hoekjes die de ethernet (stekker) tegenhouden.

Zijn deze niet afgebroken……

Bijdrager
    jopie huizinga

ik heb het ruigere werk ooit toegepast: pbook uit, paperclip openbuigen en de palletjes omhoog werken van achteren naar voren…

edit: o ja, en ik heb zelf een kabel gemaakt waarbij ik de plug niet volledig heb aangedrukt met de tang. dat hielp ook.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.