6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac_Laurens

PowerBook oplader vervangen – verwarring

Mijn oude PowerBook adapter is stuk. Ik zoek dus (snel) een nieuwe.
    In de winkel is ie me te duur: 79,-. Op eBay vind ik dit interessant object, al staat er bij de specs 24 ipv 24,5V, hetgeen zou moeten. Ook vind ik in de lijst niet echt mijn model terug, het is te zeggen: ik vind op mijn PB geen enkel serienummer terug dat zou beginnen met een M. Ik kan er perfect vanuit gaan dat mijn model (voorlaatste PB 15″, 1,67Ghz Superdrive) er bij vermeld staat, al kan ik er niet 100 procent zeker van zijn.

Zou dit de juiste aankoop zijn?

Dank.

Bijdrager
    Vinhelper

Als de PowerBook 24,5V nodig heeft, moet je OF een 24,5V OF een 25V adapter hebben.

Dus: als het niet anders kan 0,5V hoger dan de PowerBook of hetzelfde. Andere dingen NIET, dus geen 24V.

Even zoeken dus, of portomonee ondersteboven en eentje in de winkel kopen.:cry:

Moderator
    Poezenbeest

Ik zou sowieso voor de winkel gaan. Het is zo een belangrijk en kwetsbaar onderdeel, dat je je PowerBook gemakkelijk kan opblazen. Daarnaast weet je niet of het eBay-ding het doet.

Bijdrager
    Mac_Laurens

Ik vraag me af of die 24 ipv 24,5 V niet gewoon een tikfout is. Het zou me verbazen dat er twee versies zijn met een have V verschil.

Geloven jullie dat deze namaak zou kunnen zijn? Of dat de prijs verdacht laag is?

Op deze Begische Mac-winkel-site staat “Een extra lichtnetadapter voor thuis, op kantoor of onderweg komt altijd van pas. Compatibel met de PowerBook G4 (aluminium- en titaniummodellen) en de iBook met twee USB-poorten (minimaal een 500-MHz Power PC G3)”. Aangezien dat er bij het eBay-object toch heel wat laatste PB’s staan zou ik er vanuit kunnen gaan dat het op al die, ook die van mij, zou werken…?

Moderator
    unSOUND

Bij macstuff.nl hebben ze ook imitaties vanaf 44 a 50 euro staan…

http://www.macstuff.nl/index.php?cPath=2853_3570_3583&page=1&sort=2a

Beste kun je eerst links in de kolom kiezen voor PowerBook G4, en dan jouw model kiezen, en dan voor voeding / batterijen. Dan krijg je alleen de artikelen voor jouw model.

Bijdrager
    Mac_Laurens

Bedankt voor de reacties. Ik heb Zerks raad opgevolgd en ben naar de winkel gestapt. Ik heb nu wel een extra verlengkabel, die niet bij de aanbieding op eBay zat… Nu kan ik me zorgen zitten maken over het feit dat ik de meerprijs heb betaald aan een nutteloos extra onderdeel, maar nu heb ik tenminste wel het juiste object en een jaar garantie. Die Engelse aanbiedingen van eBay bieden eveneens een jaar garantie, maar dat lijkt me toch helemaal niet hetzelfde dan gewoon hier naar de winkel terug te stappen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.