14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

powerbook op tv aansluiten

Dag allemaal!!
    even een vraagje….(jah kan ook bijna niet anders he;))
    Even het volgende ik wil mijn powerbook aansluiten op mijn tv en hem dan dichtklappen zodat ik alleen op de tv het beeld krijg.
    Nu lukt me dit steeds niet want telkens als ik de pb dichtklap gaat hij sluimeren??
    Iemand enig idee hoe ik dt kan oplossen ? of is dit gewoonweg niet mogelijk ??
    :?

alvast bedankt voor de reacties!
    groet,
    ramon

Bijdrager
    BenVG

Sluit een muis op je BP aan, zo kan je hem wekken wanneer hij gesloten is.

Bijdrager
    monsterke

Er is daar freeware software voor die ervoor zorgt dat je PB niet in sluimerstand gaat bij het dichtklappen… ik denk dat de naam “Sleepless” is

te vinden op versiontracker

enige “zorg” waar je daarbij moet rekening houden is dat de PB wel een heel stuk warmer zal worden omdat hij niet meer kan koelen via het toetsenbord…

maar volgens wat ik ervan gelezen heb kan de PB dit aan …

Bijdrager
    rolandvc

Waarom draai je je Powerbook niet gewoon om, dan zie je het scherm toch ook niet ?

Bijdrager
    iAgree

Of zet je scherm gewoon zwart dat heeft geen effect op je beeld dat op de tv word neergezet, ik zou m niet graag zo heet laten worden met het scherm dicht.

Bijdrager
    ram0n

maar zijn scherm kan toch gewoon dicht?
    daar is de pb toch tegen bestand?!

Bijdrager
    tricksel
    ”ram0n”

maar zijn scherm kan toch gewoon dicht?
    daar is de pb toch tegen bestand?!

Inderdaad; een PowerBook kan daar prima tegen, een iBook niet.

Bijdrager
    ram0n

maar er is dus geen manier om mijn pb dichtgesloten aan de praat te krijgen op een tv ???
    heb een muis eraan gehangen maar hij komt dan niet uit sluimerstand:(

Bijdrager
    Rupert Nicolson

Ik citeer even uit de handleiding van mijn PB 17″:

“When using dual display or video mirroring with an external display connected to your PowerBook, keep the PowerBook open at least 90 degrees to ensure proper air circulation and dissipation over the keyboard.”

Bijdrager
    iAgree

Ik zou het risico niet nemen ramon en gewoon je scherm met de helderheid knoppen naar zwart zetten en m gewoon openelaten , dat is zowiezo altijd beter dan dicht, waarom wil je m uberhaupt zo graag dicht?

Bijdrager
    ram0n

nou wil ik niet gaan zeuren hoor maat feirt is wel dat mijn pb koeler is als ik een externe display gebruik…….
    maar goed zal inderdaad de helderheid wel naar beneden doen maar had dus echt begrepen dat ie ook dicht kon…..
    :? :)
    ben natuurlijk heel zuinig op mijn pbtje dus zal hem 90 graden open laten staan :lol: :wink:

Bijdrager
    iAgree

Lijkt me geen onverstandig besluit, ik heb altijd een 19 inch aan mijn PB hangen en de PB word echt wel goed warm hoor , maakt volgens mij niet veel uit of je een extern scherm eraan hangt qua warmte.

Bijdrager
    redmar

If you like a streamlined look on your desk, connect a second display to your PowerBook, pair a mouse and keyboard and run the PowerBook in lid-closed mode.

bron: http://www.apple.com/powerbook/graphics.html

Dus het moet wel kunnen met een powerbook!, anders adverteren ze er zelf natuurlijk niet mee.
    Hier staat de support note van apple zelf over deze issue:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86286

En het klopt dat de ibook het niet ondersteund, dat kan je hier vinden:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88199

Succes!

Groeten,

redmar

Bijdrager
    Buzz

Redmar heeft helemaal gelijk. Dit soort informatie verschilt trouwens tussen de verschillende modellen van de PowerBook. Om verwarring zoals in dit draadje te voorkomen helpt het dus om precies te zeggen over welke PowerBook je het hebt. Volgens de link van Redmar kan het met alle G4 PowerBooks.

Mijn 1.5 GHz 12″ PowerBook draait prima met gesloten scherm. Je moet er dan voor zorgen dat je hem op het stopcontact hebt aangesloten en uit de slaapstand wekken via een USB toetsenbord (en muis). Zo draait hij bij mij de hele dag op het werk.
    Bij sommige oudere PowerBooks was dit nog niet mogelijk, maar bij mij staat dit heel duidelijk in de handleiding aangegeven. Dus misschien is het een goed idee om eerst even in je handleiding te zoeken.

”Rupert

Ik citeer even uit de handleiding van mijn PB 17″:

“When using dual display or video mirroring with an external display connected to your PowerBook, keep the PowerBook open at least 90 degrees to ensure proper air circulation and dissipation over the keyboard.”

Dit gaat duidelijk over het gebruik van een externe display en je 17” ingebouwde display tegelijkertijd (dual display of mirroring). Dat is dus een ander verhaal. Als ik mijn scherm sluit dan wordt de ingebouwde display natuurlijk uitgeschakeld, dus dan zal er niet veel verschil in warmteproductie zijn.

Ik heb deze passage trouwens niet teruggevonden in de handleidingen van de nieuwste PowerBooks, zoals die op http://www.apple.com/support/powerbook/ te vinden zijn. Je hebt het dus waarschijnlijk over een ouder model PowerBook.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.