6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nico

Powerbook miserie na herstelling.

Hallo,

Ik kom eigenlijk voor wat raad, het is een lang verhaal, maar het komt er op neer dat ik moet betalen voor een reparatie van een powerbook die kapot is terug gekomen uit een vorige gratis reparatie.

Het verhaal:

Ik heb een powerbook (specs zie je beneden) van 2 jaar oud en dus uit garantie die het probleem had dat er nog maar één memory slot herkend werd.(1gb herkend ipv 1,5gb) Dus even langs de apple dealer gaan IT-Pro ( nu Switch), en bleek er een warranty extension program voor te bestaan aangezien het een herkend probleem was door apple en mijn moederbord werd kosteloos vervangen..

Na een week mijn powerbook terug gekregen en bij het thuiskomen heeft mijn laptop een nieuwer probleem zijnde hij valt om de 5 minuten automatisch in slaap. Even naar de log kijken en daar staat: “Max Temprature reached, going to sleep”. Ik had nu dus een meer kapotte Powerbook dan voor de herstelling. Ik terug naar de apple dealer en terug binnegedaan.

Na 2 dagen telefoon gekregen, Er is een temprature meter kapot op de trackpad die de foutmeldingen veroorzaakt en dus vervangen moet worden. Dus moet heel de topcase vervangen worden en kost mij 300 euro op zijn minst.

Dus ik tamelijk kwaad gereageerd, hoe kan het dat ik moet betalen voor een in mijn ogen foutieve herstelling. Kreeg ik als antwoord dat dit niet onder de warranty valt en dus betaald moet worden.

Ze gingen nog meer onderzoek doen, en me terugbellen, heb na 2dagen teruggebeld en toen wisten e mij te vertelle dat de log aangaf dat hij dit al een keer heeft gehad voor dat ik hem de eerste keer heb binnegedaan, maar dit probleem is nog nooit voorgekomen bij mij. Vooor de rest geen verder nieuws..

Nu ben ik dus tamelijk PISSIG omdat ik een werkende powerbook binnen heb gedaan en een onwerkende terugkrijg en er nog zelf minstens 300 euro moet gaan inpompen om hem terug werkende te krijgen..

Plus nog eens dat dit mijn enige computer is en gedurende heel die tijd niet kan werken thuis

Hoe kan ik dit het beste aanpakken bij de winkel enzoverder. Liefst geen gespuug en aanbevelingen om de winkel in brand te gaan steken.. maar handige onderhandeltips.

Bedankt voor de tijd en de tips.

Groeten

Nico

Inactief
    Anoniem

Op een drukke dag gaan klagen in de winkel schijnt wel eens te helpen. Dus met een kwade stem de slechte kwaliteit van Apple en de service van Switch aankaarten. Vooral zaterdag is uitermate geschikt… en je vooral niet te snel af laten schepen. :innocent:

Inactief
    Anoniem

Zakske heeft gelijk, toen ik problemen had met mijn eMac ben ik ook op een drukke dag gegaan, toen ik aan de beurt was ben ik gewoon zo lang blijven praten dat de mensen die achter mij stonden erg ongeduldig werden, sommigen gingen ook weg.
    Toen was het opeens erg snel geregeld. :innocent:

Bijdrager
    mac lover

zo heb ik ook eens een keer een gloed nieuwe zipdrive gekregen met een zip erbij… en veel klagen helpt erg goed inderdaad. en altijd spreken van wij nooit ik altijd wij zijn het zat nooit ik ben het zat

Inactief
    Anoniem

@Nico: je weet dus wat je moet doen. Winkels hebben echt een ontzettende hekel aan ontevreden klanten in een zaak vol koopwillig vee. Je houdt niet alleen de rij op, maar doet ongetwijfeld ook een aantal mensen nog eens nadenken over hun aankoop. Het is gewoon een eenvoudige rekensom: het kost ze 300 Euro om jou probleem voor de ogen van vele anderen uit de wereld te helpen, maar als een paar mensen door jou aktie van hun aankoop afzien verliezen ze veel meer.

Bijdrager
    Nico

bedankt voor de reacties,

ik had dit ook al even voor ogen. Maar de IT-pro zijn niet altijd de simpelste mensen,

Een bejaarde oom, die via mij daar een G5 had gekocht, hebben ze (IT-pro) een aangetekende brief gestuurd dat hij verboden was om ooit nog in de winkel binnen te komen. Gewoon omdat hij teveel vragen vroeg, hij was een switcher en zit nu terug op pc..

Dus ik ga morgen even langs en zien wat het geeft..

groet

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.