27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    edverh

    Powerbook met Airport Express werkt niet meer…

    Hoi,

    Ik heb een Powerbook met Airport Express kaart, een Belkin router en een Motorola kabelmodem van Casema.
    Hiermee had ik een prima draadloze internet aansluiting tot afgelopen donderdag!
    Donderdagavond nog zonder problemen gebruikt en gewoon afgesloten.
    De volgende ochtend had ik dus geen verbinding meer. :cry:
    Ik het modem en de router gecontroleerd en deze werkt goed, ook nog getest met een ‘gewone’ (=lees windows) laptop van een vriend van mij en die kon gewoon draadloos internetten bij mij thuis.
    Kortom het ligt dus niet aan het modem en de router.

    Weet iemand waar dit aan kan liggen / wat ik kan doen om het op te lossen.

    Is er iets wat ik (opnieuw) moet instellen?

    Ik heb pas een half jaar een Apple en weet dus nog niet precies hoe alles werkt… :innocent:

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

    Welk OS draai je?

    Bijdrager
    DutchMac

    Dit probleem heb ik gekregen van de laatste Airport-update…………
    Werk nog met 10.3.9
    :?

    Bijdrager
    edverh

    10.3 zit er op… dacht ik, moet ik zo ff thuis kijken, zit nu op mijn werk… :wink:

    Bijdrager
    Blieper

    Heb je het Airport-Hulpprogramma al gedraait in Hulpprogrammamap?

    Bijdrager
    edverh
    ”edverh”

    10.3 zit er op… dacht ik, moet ik zo ff thuis kijken, zit nu op mijn werk… :wink:

    Ai, ik heb dus ook 10.3.9…kan inderdaad wel zo zijn dat ie sinds die update het niet meer doet… :oops:

    Bijdrager
    edverh
    ”Blieper”

    Heb je het Airport-Hulpprogramma al gedraait in Hulpprogrammamap?

    Uh, heb nu het Airport-hulpprogramma opgestart, maar hoe werkt dat?

    Ik zie alleen een leeg scherm…en als ik op ‘zoek opnieuw’ druk en ik het Ip adres van de router invul geeft ie een foutmelding… ???

    Bijdrager
    edverh
    ”DutchMac”

    Dit probleem heb ik gekregen van de laatste Airport-update…………
    Werk nog met 10.3.9
    :?

    Hoe heb je het opgelost dan?

    Bijdrager
    Blieper

    Jongens neem zoveel mogelijk de combo update ipv de gewone update, gooi die er anders even overheen, zeer waarschijnlijk is het dan opgelost!!

    Bijdrager
    De Henk

    het hulpprogramma van airport gaat vrijwel vanzelf, je moet de configuratie assistent anders
    maar even starten en alles opnieuw doen, wellicht dan alles dan weer normaal werkt.
    succes !

    Bijdrager
    J00ST
    ”DutchMac”

    Dit probleem heb ik gekregen van de laatste Airport-update…………
    Werk nog met 10.3.9
    :?

    Hoe heb jij dit opgelost?
    Mijn airport werkt namelijk ook niet meer sinds de laatste update :(

    Bijdrager
    edverh
    ”Blieper”

    Jongens neem zoveel mogelijk de combo update ipv de gewone update, gooi die er anders even overheen, zeer waarschijnlijk is het dan opgelost!!

    Is dat deze update?

    http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1042combo.html

    Bijdrager
    DutchMac
    ”J00ST”
    ”DutchMac”

    Dit probleem heb ik gekregen van de laatste Airport-update…………
    Werk nog met 10.3.9
    :?

    Hoe heb jij dit opgelost?
    Mijn airport werkt namelijk ook niet meer sinds de laatste update :(

    nog helemaal niet………..

    Bijdrager
    DutchMac
    ”edverh”
    ”Blieper”

    Jongens neem zoveel mogelijk de combo update ipv de gewone update, gooi die er anders even overheen, zeer waarschijnlijk is het dan opgelost!!

    Is dat deze update?

    http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1042combo.html

    als je nog met 10.3.9 werkt heb je hier helemaal niet aan:(

    Bijdrager
    edverh

    ik zie alleen maar oudere combo updates, ik neem aan dat het niet handig is om die erover heen te gooien…

    Dus het ‘combo update’ verhaal is dus nog geen oplossing…helaas…:?

    Bijdrager
    edverh

    ik zie alleen maar oudere combo updates, ik neem aan dat het niet handig is om die erover heen te gooien…

    Dus het ‘combo update’ verhaal is dus nog geen oplossing…helaas…:?

    Bijdrager
    edverh

    Dus er zijn helemaal geen die-hard MACcers op het forum die hier een oplossing voor weten??? :o :(

    Bijdrager
    J00ST
    ”edverh”

    Dus er zijn helemaal geen die-hard MACcers op het forum die hier een oplossing voor weten??? :o :(

    Ik vrees van niet, had er ook al een topic over geopend. Zonder resultaat.
    Heb toen wel naar Apple gebeld, maar die mochten mij niet helpen.
    Moest eerst een of andere fax naar Ierland versturen, mn Powerbook was niet geregistreerd ofzo.
    Lekker als je als studentzijnde net voor 2500 euro aan Apple spullen hebt gekocht :|

    Bijdrager
    J00ST

    Misschien kun jij eens bellen? :P

    Bijdrager
    edverh
    ”J00ST”

    Misschien kun jij eens bellen? :P

    Ik vrees dat de mijne ook niet geregistreerd staat… :innocent:

    Misschien dat t bij een volgende update opgelost is…maar ja, afwachten ben ik niet zo goed in…

    Dus maar is verder informeren…

    Bijdrager
    J00ST
    ”edverh”
    ”J00ST”

    Misschien kun jij eens bellen? :P

    Ik vrees dat de mijne ook niet geregistreerd staat… :innocent:

    Misschien dat t bij een volgende update opgelost is…maar ja, afwachten ben ik niet zo goed in…

    Dus maar is verder informeren…

    Mocht je een oplossing hebben dan hoor ik het graag van je :D

    Bijdrager
    DutchMac

    zijn er ook gebruikers met dit probleem onder 10.4.2 ? Anders moeten we maar ff Tiger kopen.:?

    Bijdrager
    J00ST

    Ik heb hier Tiger liggen…nog gratis gekregen omdat ik in April een Powerbook heb gekocht.
    Durf het alleen niet te installeren, en updates al helemaal niet meer :sealed:

    Bijdrager
    edverh
    ”J00ST”

    Ik heb hier Tiger liggen…nog gratis gekregen omdat ik in April een Powerbook heb gekocht.
    Durf het alleen niet te installeren, en updates al helemaal niet meer :sealed:

    Ik wil het wel proberen hoor… kan er alleen maar beter op worden toch?

    Bijdrager
    edverh

    Zojuist Tiger geinstalleerd en….. nog steeds doet mijn draadloze internet het niet! :x :x :x

    Pfff…nou weet ik echt niet meer waar ik het moet zoeken…

    Bijdrager
    Michel Angelo

    Ik heb hetzelfde probleem: Airport; MacOS 10.3.9 en Casema-kabel. Sinds enkele dagen geen verbinding meer. :(

    Bijdrager
    Michel Angelo

    Mijn probleem is dankzij de helpdesk van Casema inmiddels verholpen. Zowel de modem als Airport Express uitzetten. Eerst de modem dan weer aanzetten. Wachten totdat de lampjes groen zijn. Daarna Airport Express aanzetten. Voila.
    Hopelijk hebben anderen ook iets aan deze ervaringen.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.