8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Powerbook koppelen aan LCD TV – S-VHS kabel (Opgelost)

Kan ik mijn Powerbook G4 koppelen aan een LCD-tv met een SVHS-kabel?

Bijdrager
    back2mac

ja

Bijdrager
    bjorngra

Ik heb hem nu aan mijn Sharp 42″ hangen maar ik krijg geen beeld. Als ik detecteer beeldscherm kies gebeurt er niks :? en op de tv de externe kanalen langs loop.

Bijdrager
    back2mac

sorry, voor het korte ja :D.

ik heb zelf een tv , geen lcd, met succes aangesloten op powerbook. (of andersom het is maar hoe je het bekijkt).

Wat is je type powerbook ?
    Ik neem aan dat je de s-out bedoelt ? (rechtsachter als je tegen achterkant kijkt)
    In je tv, via tulp, scart of anders ?
    os x tiger ?

edit: Is het een s-video kabel of een svhs-kabel, er zit verschil tussen de stekkers.

Bijdrager
    bjorngra

Ja, ik heb een PB G4 400 mhz en via svhs kabel aangesloten rechtstreeks op de tv. Extern 3 gekozen volgens handleiding maar de Mac kan geen beeldscherm vinden? Vreemd zeg. Op mijn oude tv ging het wel. Zou het lcd scherm te groot zijn? Werk met OSX

S-video is toch tulp of niet?

Bijdrager
    back2mac
    ”bjorngra”

Ja, ik heb een PB G4 400 mhz en via svhs kabel aangesloten rechtstreeks op de tv. Extern 3 gekozen volgens handleiding maar de Mac kan geen beeldscherm vinden? Vreemd zeg. Op mijn oude tv ging het wel. Zou het lcd scherm te groot zijn? Werk met OSX

S-video is toch tulp of niet?

Mooie machines he. heb ik ook.

Als ik de info op het net goed heb begrepen:
    S-video is niet gelijk aan S-vhs.
    en
    de ingang die je op je tv gebruikt kan bepalend zijn voor succes.
    heb je een scart ingang op je tv ?

Bijdrager
    bjorngra

Het is opgelost. Een SVHS-kabel rechtstreeks naar de TV werkte niet. Nu heb ik een verloopstekker van S-VHS naar S-video gebruikt en dat werkte wel. Echter mijn iPod video werkte wel via S-VHS direct naar de TV. Waarom dat nu wel werkt en de PB niet is voor mij een raadsel.

De kwaliteit valt me zelfs mee. Heb een Full HD TV en een film van 700MB is prima te kijken.

Bedankt voor jullie reacties!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.