10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

PowerBook G4 ziet z’n opstartschijf niet

Hallo allen,

Ik heb een probleempje: Ik heb hier een PowerBook G4 staan zie zijn opstartschijf niet kan vinden. Het gekke is is dat ik het niet opgelost krijg, wat ik ook probeer. Er moet eerst OS 9 op om een firmware update te draaien om OSX te installeren. Voorlopig ziet het ding niets. Ik heb van alles geprobeert: opstarten van CD werkt niet. Hem in doelschijfmodus zetten en vanaf een andere (classic) Mac OS 8 of 9 installeren werkt maar dan ziet hij de systeemmap ook niet. Ik weet intussen niet meer wat ik moet proberen. Ik heb ook het PRAM al een aantal keer gereset.

Is er iemand die het weet? Bij voorbaat dank!
    Bor.

Bijdrager
    fnk

Heb je al van CD/DVD opgestart en schijfhulp programma gebruikt?

Bijdrager
    nookie
    ”Bor”

Ik heb van alles geprobeert: opstarten van CD werkt niet.

”fnk”

Heb je al van CD/DVD opgestart en schijfhulp programma gebruikt?

:?

Geblokkeerd
    Anoniem

Haha, ik had dat idd al gedaan. Maar dank je voor je hulp!

Bijdrager
    Napsju

Heb je wel een (bruikbare) opschartschijf dan? Misschien kun je er eens een andere in schroeven?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Napsju”

Heb je wel een (bruikbare) opschartschijf dan? Misschien kun je er eens een andere in schroeven?

Ik denk niet dat het aan de HD ligt, dan zou je namelijk wel van een CD kunnen opstarten:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Net even geprobeerd in OF te starten, dat werkt. Vervolgens ff met devalias de CD-drive en de HD getest, en die worden gevonden. Er moet dus iets anders aan de hand zijn.

Bijdrager
    back2mac

ik denk toch dat je hd kaduuk is.

open firmware ziet ze wel maar
    kan het zijn dat de ‘ boot sector’ kaduuk is ??

Bijdrager
    Xserve

Probeer anders een Mac OS 9 systeemmap op de HD te zetten, misschien lukt het dan wel.
    Heb je nog een andere computer met OS 9?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Xserve”

Probeer anders een Mac OS 9 systeemmap op de HD te zetten, misschien lukt het dan wel.
    Heb je nog een andere computer met OS 9?

”Ik”

Hem in doelschijfmodus zetten en vanaf een andere (classic) Mac OS 8 of 9 installeren werkt maar dan ziet hij de systeemmap ook niet.

”back2mac”

kan het zijn dat de ‘ boot sector’ kaduuk is ??

Wat is dat precies? Zou dat verklaren waarom andere opstartschijven ook niet worden herkend?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.