5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Oproepertje

[PowerBook G4] Werken met 3 schermen niet mogelijk?

Ik ben in het bezit van de laatste revisie van de PowerBook G4, een extern LCD scherm en een TV.

Wanneer ik met een opengeklapte PowerBook het LCD scherm aansluit via DVI en de TV via S-VIDEO krijg ik maar op 1 van de 2 externe schermen beeld te zien. Wanneer ik de PowerBook dichtklap (en vervolgens ontwaak) kunnen het LCD scherm en het TV scherm wel beiden gebruikt worden.

Kan mijn PowerBook maar 2 schermen tegelijkertijd aan? Ik vind dit toch een behoorlijke beperking van een laptop die geschaard wordt onder de PRO modellen:roll:

Bijdrager
    Barney1985

Overzicht technical specs PowerBook G4 (scroll naar beneden)

Je G4 kan twee displays aansturen, in dit geval je LCD en je TV. Een derde scherm (je G4 scherm) erbij is teveel van het goede, denk ik.

Ben trouwens nieuwsgierig welke pro-laptop wel 3 beeldschermen ondersteund?

Bijdrager
    snipper

‘MAAR’ twee schermen.. :roll:

Het is een laptop, geen werkstation. Het moet allemaal passen in een plak van een inch dik en moet uren op de batterij kunnen draaien dus veel efficiĆ«nter zijn dan een gewone ‘bak’ en toch snel genoeg presteren.

Dat kost nogal wat hoofdbrekers en daar betaal je voor en niet alleen in geld, er moeten ook andere consessies gedaan. Het videogeheugen van een laptop is meestal aanzienlijk kleiner dan bij een niet-draagbare ‘pro’. Het is wat dat betreft eigenlijk al niet slecht dat je er nog een tweede scherm aan kan hangen.

Voor een derde scherm moet je vrijwel altijd een tweede videokaart gebruiken. Daar is in een laptop geen plaats voor, ook verbruikt dit natuurlijk meer stroom, genereert meer warmte, heeft een uitgang nodig..

Ik wil ook van dat soort dingen maar zolang 99 van de honderd gebruikers ze niet nodig heeft, gaat het niet gebeuren ben ik bang.

Bijdrager
    Jordan_D

Wat denk je van het volgende: http://www.villagetronic.com/vtbook/index.html

Het kost wel ff wat en je moet een PMCIA slot op offeren maar een vierde scherm is dan zelfs mogelijk.
    Veel Succes, JD

Bijdrager
    Yaris

Voor zulke vragen moet je je wenden tot Al Gore, dat is een expert op het gebied van werken met drie schermen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.