10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    renegrader

Powerbook G4 valt steeds uit..

Hallo Allemaal,

Sinds kort heb ik een vervelend probleem, waneer ik een tijdje op mijn powerbook werk schiet deze zomaar in slaapstand.
    Na een beetje op internet rond te hebben gekeken, dacht ik dat het aan de batterij zou liggen die te warm werd (de console gaf namelijk aan dat de computer in standby ging door een te hoge temperatuur) maar nadat ik deze eruit gehaald te hebben bleek het probleem nogsteeds te bestaan.. het was ook een batterij die in het battery replacement programma viel, deze heb ik inmiddels aangevraagd

Ik kwam ook wat tegen over een kapotte temperatuursensor, dit heb ik getest dmv het programma temperature monitor.. en jahoor de waardes gingen van hoog naar laag.. de oplossing voor dit probleem zou zijn het vervangen van de topcover.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen met dit probleem en hoeveel heeft het hen gekost?

Bijdrager
    bartv

Hi,

domme vraag misschien, maar heb je niet per ongeluk een rare instelling in het regelpaneel ‘Energiestand’ staan? Bijvoorbeeld dat de computer gaan sluimeren na 1 minuut of zo?

Bart

Bijdrager
    renegrader

nee, dat weet ik zeker die heb ik op “nooit” gezet

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Pieter Floris

als je je hand over de linkerbovenhoek van je powerbook laat gaan, valt hij dan in slaap? Ik heb er hier ook een die dat doet. Sensor defect: topcase vervangen. Dat gaat je ongeveer 230 euro kosten….

groet, Pieter

Bijdrager
    renegrader

nee, de linkerbovenhoek doet ie niets mee, het is alleen de sensor in de trackpad die vreemd doet

Bijdrager
    chrisis_nl

Ik heb het ook gehad. Ook een tijdje wezen rommelen maar het ging niet over. Gelukkig viel het bij mij binnen de garantie periode. De topcase moest bij mij inderdaad vervangen worden. Ik denk dat 230 euro wel een reeel genomen prijs is.

Ik heb hem laten reparen bij MacRepair in Amsterdam. Ik ben daar goed en snel geholpen. Zij kennen daar waarschijnlijk nu ook het probleem. Ik kan ze aanraden.

Bijdrager
    Damian-R

Ik heb sinds vorige week precies hetzelfde probleem
    en idd doet het Trackpad sensor heel raar.
    vliegt van 25 graden naar 91 graden naar 5 graden. :sealed:
    heb mijn PB sinds Sep 05

renegrader:
    wanneer is jouw PB aangeschaft?
    Tussen aug en okt 05?

chrisis_nl:
    Dus na vervanging van topcase zou dit probleem opgelost zijn?

[Edit] Tijdens het typen van dit bericht 3 keer in slaapstand gegaan :x

Bijdrager
    renegrader

ja, die van mij is uit september ’05, als ik zo de berichten lees beloofd het niet veel goed, ga ‘m denk ik vanmiddag maar wegbrengen.. :cry:

Bijdrager
    renegrader

zo net even een nieuwe topcase besteld.. ik heb nog wel van gevonden op internet voor de mensen met dit probleem en die nog wel verder willen werken;)

http://people.aero.und.edu/~spoonk/powerbook.html[/url]

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.