8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

[Powerbook G4] Start niet meer op (Opgelost!)

Hallo mede-maccers,

Om mijn vader te vriend te houden help ik hem zo af en toe eens met wat mac probleempjes. Zo ook nu is er een opgedoken.. Mijn vader heeft een Powerbook G4 (12″) en heeft deze laatst laten vallen. Op het eerste gezicht leek er niets aan de hand maar nu geeft hij sinds vanochtend rare kuren. Zo start hij meteen op met een Kernel Panic. Nu heb ik de schijf gebackupt via Target Mode dus alles staat save (behalve de programma’s) en heb vervolgens Mac OS X opnieuw ge├»nstalleerd (althans… gearchiveerd, dus geen schone installatie). Maar dit mocht niet helpen. Hij start nog steeds op met een Kernel Panic. En nu sinds net kreeg ik het volgende scherm:
    Klik voor een grotere weergave

Ik weet niet wat dat laatste betekent maar ik vermoed dat dit alles met een RAM chip o.i.d. te maken heeft die los is geschoten bij de val.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem of misschien hoe ik dan die Powerbook open kan schroeven om vervolgens wat vast te drukken.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    huinkroese

Ik zou als ik jou was “shut-down” typen, je RAM geheugen loshalen, terugdrukken en opnieuw opstarten. Verder ken ik dit scherm niet, maar lijkt me een veilige test.

Bijdrager
    wout3r

Hoe kom ik bij mijn RAM op de Powerbook?

Never mind.. Got it

Bijdrager
    wout3r

Hmm, hij geeft het ‘onbekende’ scherm niet meer.. Maar nog steeds een kernel panic

Bijdrager
    Turbanus

Kijk eens even op de Apple site bij support en zoek dan even naar een manual om de ram te vervangen. Dit heeft ook weinig met het OS te maken. Ik denk dat je in eerste instantie een hardwarematig probleem hebt.

Bijdrager
    wout3r

Ik kan zelfs niet meer booten vanaf de CD.

Ik heb even gegoogled en kwam op het volgende uit.. Hetzelfde probleem als mijn vader ook heeft: http://hardware.mcse.ms/message279264.html
    Alleen ik wordt er niet echt veel wijzer van

Bijdrager
    KarelWillem

Ik lees als oplossing dat ze de Airport kaart opnieuw hebben aangesloten.

Dus mocht die er in zitten, dan kan je die even er uit schuiven en er opnieuw insteken.

Bijdrager
    wout3r

Ja inderdaad… Dat was ‘m! Hij werkt weer

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.