8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Stuvio

Powerbook G4 start niet meer op

Hoi,

Allereerst mijn excuses dat ik deze vraag stel, maar de zoekfunctie is te ingewikkeld en er zijn teveel zoektermen (en oplossingen).

Een maand geleden is mijn mac gecrashed. Ik heb hem toen geformatteerd en herinstalled. Sindsdien hoor ik frequent hoge biepjes. Hij loopt ook erg veel vast (als ik in de junkmail folder van Mail ga, bv, of wanneer ik iets download).

Nu start hij zelfs niet meer op. Hij blijft hangen bij het appelloge (en het draaiende circeltje draait wel).
    Nu heb ik de installatiedisk erin gestopt, en alle combo’s uitgeprobeerd (ook die van shift, option, ctrl power) maar niets werkt.

Iemand een idee wat er mis is, hoe ik het kan maken en of het veel zou kosten om te laten maken?

Bedankt bij voorbaat!

Bijdrager
    karllaurent

Kijk eens op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449 (verschillende stappen)

Bijdrager
    Stuvio

Jez, heb’k geprobeerd. Doet niets..

Bijdrager
    Stuvio

Hij start weer op. Hoe ik dat geklaard heb, geen idee.
    Ik heb de os X weer geinstalleerd en ben nu de update aan’t downloaden.
    Dat ding piept nog wel geregeld. Iemand een idee daarover? Is het mijn geheugen dat faalt?

Bijdrager
    Roelof Roos

Missschien is de batterij-op-het-moederbord op? Dat merk je over het algemeen doordat je Mac de tijd niet meer goed onthoudt. Doet jouw PowerBook dat?

Groet, Roelof

Bijdrager
    Stuvio

Als ik uit slaapmodus kom, duurt het altijd even voor mijn tijd zich goed zet (maar dat doet hij wel automatisch); Twee keer heb ik de tijd zelf terug moeten instellen.

Dat lijkt me het probleem te zijn! KAn ik het zelf verhelpen?

Erg bedankt allemaal!

Moderator
    unSOUND

Een nieuwe Pram batterij is op zich prima te vervangen…

Op deze site kun je een handleiding vinden voor jouw type PowerBook.

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/

Bijdrager
    Stuvio

Thank you very much. Ik zal’t eens proberen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.