8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iTommie

PowerBook G4 spuugt dvd uit..

Hallo,

ik ben op dit moment op weg naar italie en ik heb een aantal dvd’s gebrand maar hij spuugt deze uit. Het zijn dvd+r maar als ik hem er in doe dan gooit hij deze er na 7 seconden uit zonder iets te vertonen. Ik heb de dvd op 4 speed gebrand, het systeem is hierzo 10.4.6 en is op een Windows gebrand. Maar in de dvd speler van de tv doet ie het en in mijn Windows ook.

Alvast bedankt,
    iTommie

Bijdrager
    Wildmac

Omdat je PB G4 misschien wel geen DVD+R ondersteunt, maar DVD-R……

Bijdrager
    computer space

So wie so slim om net als veel mensen in de rest van europa -R te kopen. Het feit dat nederland door vreemde prijsstelling +R bevoordeeld geeft hier afwijkend koopgedrag. -R geeft minder compatibilieteitsproblemen met macs en (oudere) stand alone spelers.

Bijdrager
    boerke

sorry, nooit een compa-probleem meegemaakt met +R (ook niet met – trouwens)
    alleen heel erg ouwe dvd spelers kunnen +r niet afspelen..
    Dat apple jaren moeilijk heeft gedaan op dit gebied is me nog steeds een raadsel. (terwijl de ingebouwde drives beiden konden, alleen niet met de apple-firmware)

Bijdrager
    ram0n

hier ook nooit problemen gehad met + of – op mijn pb G4
    Onzin dat ie dat niet zou ondersteunen.

Weet je zeker dat je de laatste updates binnen heb gehaald ?

Bijdrager
    petitmal

PB G4 +/_ DVD geen probleem. Wel in IBook zoiets gehad: drive vervangen. Domme vraag misschien, maar heb je andere (voorheen wel werkende discs) geprobeerd?

Bijdrager
    Wildmac
    ”ram0n”

hier ook nooit problemen gehad met + of – op mijn pb G4
    Onzin dat ie dat niet zou ondersteunen.

Weet je zeker dat je de laatste updates binnen heb gehaald ?

En heb je een PB G4 Ti, of een van de laatste generatie’s Alu?
    Dat is nogal een verschil…
    Dus omdat jij waarschijnlijk een nieuwere PB G4 hebt, ga je er zomaar van uit dat alle PB G4 hetzelfde zijn….. Beetje kort….

Nou, dit is zeker geen onzin. de standaard Apple Firmware van de drive , ondersteunden in het begin geen DVD+R.
    Kijk maar eens in Systeem Profiler. Daar wordt precies aangegeven welke formaten ondersteund worden.

Alleen de laatste 2 generatie PB G4 ALu ondersteunen DVD+R. Alle Ti, en de eerste generatie Alu PB G4 alleen DVD-R, als je zelf gebrande DVD’s wilt afspelen…

Bijdrager
    ram0n

Q wildmac je heb gelijk
    beetje kortzichtig van me
    ik heb inderdaad een alu pb g4 van 1,5 ghz

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.