9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    en-el

Powerbook G4 spuigt telkens installatie DVD Leopard weer uit

Ik heb pas de Mac OS 10.5 Leopard installatie DVD aangeschaft om mijn systeem te upgraden.
    Naar talloze pogingen zoek ik nu dan toch maar weer ens hulp hier op het forum.

Als ik de DVD ‘insert’ hoor ik wat getik, nauwelijks hoor ik de DVD draaien en hij verschijnt ook niet op de desktop. Ipv daarvan wordt de DVD na ongeveer 20 seconden weer uitgespuigd.

De DVD is in orde. Ik heb ‘m namelijk ook in de Imac 700 Mhz PPC gedaan en deze herkent de DVD duidelijk zoals je mag verwachten van een installatie DVD

Wat moet ik aan mijn Powerbook G4 1,5 GHz, 15 inch doen om de Leopard installatie DVD op een normale wijze te installeren? Iemand ervaring?

Bijdrager
    stijn23

Leest je powerbook zonder problemen andere dvd’s?
    Is het een combo of superdrive die erin zit?

Bijdrager
    MouseMighty

Hang je PowerBook met FW aan je iMac, 10.5 dvd in je iMac, Target modus, klaar!

Bijdrager
    macpro

De oplossing van MouseMighty werkt alleen als je een patch gebruikt om Leopard te installeren.
    Anders zal de installatie niet doorgaan, omdat de iMac niet voldoet aan de minimale eisen van Leopard.
    Ben de naam van dat stukje software even kwijt, dus je zult met Google aan de slag moeten.

Inactief
    Anoniem

dat is niet percee waar
    want voor zover ik weet kan je een drive ook zien in target mode
    dus kan je via firewire de drive van de imac gebruiken op je powerbook

Bijdrager
    en-el

Elke andere CD/DVD draait wel op de PB G4. Ik heb gelezen dat meerdere PB’s de Leopard DVD niet kunnen draaien.

Is er geen ander oplossing dan de FireWire kabel?
    Ik heb namelijk niet zo’n kabel liggen.

Mocht het echt niet anders kunnen: Mijn vrouw heeft een ibook. Dat moet ook kunnen met een FireWire lijkt mij.
    Moet je dan ook die MightyMouse gebruiken?

Bijdrager
    macpro

Ach natuurlijk. De andere kant op. Dat kan ook.

Bijdrager
    MacFan55

Soms helpt het om vooraf het parameter RAM te resetten (Cmd-Alt-P-R) waarna de DVD soms wel gelezen kan worden.
    Twee andere problemen kunnen zijn; te langzame processor en te weinig geheugen. Het zou met 512 MB moeten werken, maar daar heb ik wel eens een probleem mee gehad. Met 1 GB ging het daarna bij mij wel goed.
    Vanuit de iBook wil ook goed via FireWire mits het ook een G4 is.
    Succes ermee

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Uit verschillende forum discussies (o.a Apple) komt naar voren dat het te maken heeft met het niet kunnen lezen van dual layer DVD’s op deze PB: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1917323&tstart=0

Hier kun je lezen hoe je er een single layer van kunt maken: http://notepad.bobkmertz.com/2007/10/making-back-up-copy-of-osx-leopard.html

Natuurlijk kun ook vragen of hij geruild kan worden, want er zijn speciale versies (CD) van de DVD voor dit soort situaties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.