1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Vapotramp

Powerbook G4 Itunes Airplay probleem

Hallo, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste bijdrage.
    Ik heb een powerbook G4 en die heeft 1 taak: muziek in Itunes 10 afspelen via Airplay. dit is jaren goed gegaan, maar opeens maakt de powerbook geen contact meer met de externe speakers die met twee exemplaren van airport express tweede generatie zijn verbonden. de externe speakers zijn wel te zien, maar niet te verbinden en iemand heeft op youtube laten zien hoe dat er uit ziet: https://youtu.be/swFvhCbuw0w . Airfoil verbindt ook niet en geeft foutmelding ‘forbidden’. De powerbook is wel verbonden via wifi en internet. Het ligt niet aan de airport express, want alle andere apparaten (macbook pro, twee ipads en drie iphones) verbinden zonder probleem via Airplay, via beide exemplaren van airport express. Ik heb rondgestruind op internet en vervolgens verschillende dingen geprobeerd, namelijk: schijfbevoegdheden herstellen (meerdere malen maar vreemd genoeg is het lijstje met herstelde permissies elke keer hetzelfde), firewall uitgeschakeld, IPv6 uitgeschakeld, netwerkinstellingen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd door opnieuw opstarten, allemaal zonder het gewenste resultaat. Vervolgens als noodgreep via externe firewire harde schijf Leopard opnieuw geïnstalleerd, er van uit gaande dat dat echt wel zou werken, maar helaas is het probleem is gebleven. En nu weet ik het niet meer.  Heeft er iemand een idee wat ik nog kan proberen? Ik hoor het graag!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.