9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Gans

Powerbook G4 gaat niet in slaapstand

Mijn Powerbook G4 1,25 GHz gaat niet in de slaapstand. Ik had al heel lang de slaapstand uitstaan omdat ik meestal niet wil dat de computer in de slaapstand gaat, dus ik weet niet welk programma ik in de tussentijd heb geïnstalleerd dat dit kan veroorzaken. Heeft iemand tips?

Bijdrager
    Turbanus

Komt meestal door een extern usb-apparaat of zo. Ook een ingebouwde scsi-controller kan hier wel eens debet aan zijn. Is alles losgekoppeld en slaapt hij dan nog niet?

Bijdrager
    sypie

Mocht je over de laatste updates van OS X beschikken: Je moet tegenwoordig de toetsencombinatie wat langer ingedrukt houden: :apple: +ALT+ EJect knopje.

Bijdrager
    Lifelogger
    ”sypie”

Mocht je over de laatste updates van OS X beschikken: Je moet tegenwoordig de toetsencombinatie wat langer ingedrukt houden: :apple: +ALT+ EJect knopje.

Ja, kwam daar onlangs ook pas achter. Zat op de Eject knop te drukken die maar niet werkte. Kwam er later achter dat je hem langer moet inhouden. :-s

Bijdrager
    reno1

ik begrijp je vraag niet helemaal. maar ik heb zelf een keer gehad dat als ik mijn comp dicht klapte dat hij dan niet in de slaap stand ging. dit is verholpen door hem opnieuw uit en aan te zetten.

suc6

p.s wat doet :apple: +ALT+eject?

Bijdrager
    PietjePuk

Sneltoets om je Mac te doen slapen, doe je er ctrl nog bij dan zet je hem zo snel(ler) uit.

Bijdrager
    Gans

Ah, de vraag was eigenlijk: Hij gaat niet vanzelf in de slaapstand. Wel als ik mijn laptop dichtklap of de toetsencombi gebruik.

Ik stel in de energievoorkeuren in dat hij na 20 (of 5 of 40) minuten moet gaan slapen, maar dat gebeurt dan niet. Het beeldscherm gaat wel keurig uit en de harde schijven ook.

Ik heb geen externe aparaten aan de computer hangen (zelfs zonder externe schijven heb ik dit probleem.

Ik dacht zelf aan een of ander .helper applicatie. Maar zelfs toen ik die allemaal een voor een had uitgeschakeld (vanuit systeemprestaties.app) ging hij nog niet vanzelf in de slaapstand.

Bijdrager
    hifi

Ik denk ook niet dat hij dat doet? Bij mijn MacBook is dat ook zo ingesteld en daar gaat alleen het scherm uit. En dan knippert het lampje (bonzend hart). Als ik hem dichtklap gaat hij netjes in slaapstand. Succes

Bijdrager
    sypie

Dat knipperende lampje (bondende hartje) waar je het over hebt dat is de slaapstand… Het beeldscherm uit doen en de schijven uit doen is puur energieverbruik beperken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.